כחלון: מה עם ערוץ 10? זו אחריות של בעלי המניות שלו

שר התקשורת בביקורו במועצת הרשות השנייה: עצמאות הגוף הרגולטורי החדש שיוקם לאחר מיזוג הרשויות תישמר, ועובדי הרשות לא ייפגעו כתוצאה מהמיזוג

שר התקשורת משה כחלון ביקר היום (ב') במועצת הרשות השנייה. בין היתר דן השר עם חברי המועצה על תזכיר החוק של משרד התקשורת, שנחשף ב"גלובס" לאחרונה, לאיחוד בין מועצת הכבלים והלוויין ומועצת הרשות השנייה.

בנוסף דנו הצדדים בהחלטת השר להפקיע את מערך עידן+ (DTT) מידי הרשות השנייה ולהפריט אותו.

כמו כן, במסגרת הדיון העלו חברי המועצה מספר עניינים הנמצאים באחרונה בראש סדר העדיפויות של הרשות השנייה, ובהן עתידו של ערוץ 10 וסוגיית הרישיונות של זכייניות השידורים בערוץ 10 ו-2.

בביקורו אצל בכירי הרשות השנייה נשאל כחלון באשר לעתידו של ערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי כחלון סירב לענות ואמר כי על כך יש לשאול את בעלי המניות של הערוץ ולא אותו, שכן הערוץ הוא באחריותם.

ברשות השנייה שאלו את כחלון באשר לערוץ 10, מתוך ציפייה כי במערכת הפוליטית יזמו תיקון חקיקה שידחה את חובות הערוץ. תשובתו של כחלון, שהיא התייחסות ראשונה שלו בנושא מזה זמן, מעידה על אי-ההתקדמות במישור זה.

עצמאות הגוף הרגולטורי תישמר

כאמור, כחלון ובכירי משרדו נפגשו עם הנהלת הרשות השנייה וחברי המועצה בירושלים, על רקע המיזוג הרגולטורי המתוכנן על-פי תזכיר חקיקה בין הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין.

על-פי התזכיר, הרשות השנייה אמורה להיסגר, והגוף הרגולטורי המאוחד יתקיים בתוך משרד התקשורת. לאור הדברים, התחייב כחלון כי עצמאות הגוף הרגולטורי החדש שיוקם לאחר מיזוג הרשויות תישמר, למרות שהוא יהיה יחידה שבראשה יעמוד עובד מדינה שימונה על-ידי משרד התקשורת. כמו כן, השר הוסיף כי עובדי הרשות השנייה לא ייפגעו כתוצאה מהמיזוג.

"השר ציין כי ימשיך להתקיים דיאלוג עם הרשות השנייה לגבי מבנה הגוף החדש שיוקם", נמסר מהרשות השנייה.

מערוץ 10 נמסר כי "שר התקשורת מקדם בנחישות ובעקביות את הפלורליזם והתחרות בכל ענפי התקשורת, כפי שמתבטא בשורת הרפורמות שהוביל, וכפי שמתבטא בתזכיר החוק לאיחוד הרגולציה בענף הטלוויזיה. לאחר שמשרד התקשורת הצהיר בתזכיר החוק כי אין כל צורך בדמי הזיכיון הנגבים מזכייני הטלוויזיה המסחרית, אנו משוכנעים כי תימצא הדרך לגיבוש פתרון לסוגיית חובות עבר של הזכייניות בגין דמי הזיכיון, בהתאם להמלצות הדרגים המקצועיים, ובכדי לאפשר את יישום רפורמת הרישיונות".

ממועצת ברשות השנייה נמסר בתגובה: "המועצה בירכה על המהלך החיוני שמוביל שר התקשורת למיזוג גופי הרגולציה על השידורים. עם זאת, המועצה הדגישה את הערך הרב שיש להבטחת עצמאותו המקצועית והמוסדית של הגוף שיוקם ואי-תלותו במנגנון ממשלתי, וזאת לאור תפקידו להבטיח את חופש הביטוי והפלורליזם בשידורים, לעודד את היצירה המקומית, להבטיח את האתיקה בשידורים ואת עצמאות שידורי החדשות. המועצה החליטה לקיים דיון נוסף בנושא בשבוע הבא לבחינת השלכות התזכיר".

מינוי בקשיים

בתוך כך, מינויה של מיכל אוגולניק, המועמדת של כחלון לתפקיד חברת מועצת הרשות השנייה, נתקל בקשיים. בשלב זה מעכבת ועדת ברנר לבחינת מינויים בשירות הציבורי את המינוי של אוגולניק, המשמשת כיום כמנהלת הרגולציה של חברת פז ובעבר שימשה כראש לשכתו של בנימין נתניהו בהיותו שר אוצר.

ל"גלובס" נודע כי בוועדה חוששים מניגוד אינטרסים שעלול לצוץ בין תפקידה כחברת מועצה לבין תפקידיה בעבר.