כדאי להתעדכן: כל ההמלצות לסופ"ש ולשבוע הקרוב

עונת התרבות הירושלמית תיפתח השבוע ■ פסטיבל האוכל "שף תאכל" חוזר ■ תערוכת אומנות מרתקת במוזיאון ישראל בסופ"ש ועוד שלל המלצות

רב-תחומי

נקודת מגע במוזיאון ישראל

מה: לילה של אמנות רב-תחומית במוזיאון ישראל בירושלים, יתקיים בחמישי הבא במסגרת עונת התרבות הירושלמית. את הלילה הזה אצרה היוצרת המגוונת רננה רז, והוא רב-השראה ועמוס בהפתעות. רונה קינן, יואב קוטנר, מנשה נוי וקרן מור עם קבוצת היוצרים שהקימו Art Espionage - הם חלק מהיוצרים הלא שגרתיים שיהפכו את הביקור במוזיאון לאירוע חד-פעמי.

האמנים השונים מגיבים ליצירות האמנות ולתערוכות המוזיאון וביחד עם הקהל מעניקים לחוויה ממד נוסף, סוריאליסטי משהו.

מתי, איפה וכמה: חמישי 12.7, 21:00-03:00 לפנות בוקר, מוזיאון ישראל, שד' רופין 11, ירושלים. מחיר: 50 שקל.

אמנות

"אני אחר"

מה: מחר (ו') יתקיים שיח גלריה בתערוכה "אני אחר", הביאנלה הישראלית לעיצוב תכשיטים המוצגת בימים אלה במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב. את התערוכה אצרה נירית נלסון, שבחרה להקדישה לחיפוש אחר הוויה מורכבת. האני האחר הוא ה"אלטר אגו", שעימו אנו מזהים את עצמנו והוא מתקיים בתווך שבין המציאות היומיומית לתפיסה ולמחשבה האנושית. לדברי נלסון, הרעיון ששימש כנקודת מוצא לתערוכה מתקיים בכל אחד מהפריטים: "הוא נולד בתהליך דיאלוגי עם היוצרים, שהביא אותם להתמודד עם הנושא באופנים שונים, מתוך נכונות לבחון את השאלה כיצד ניתן לבטא ולחשוף משהו מהעצמי באובייקט שהוא גם תכשיט".

מתי, איפה וכמה: שיח גלריה: 6.7 ב-11:00. מוזיאון ארץ ישראל, רח' חיים לבנון 2, רמת אביב. מחיר: 42 שקל.

חגיגת אוכל

פסטיבל שף תאכל

מה: כמהין לאיזה בשר טלה טוב, עם עלי מנגולד או פטרוזיליה, בשלולית טחינה או עם פירה?

אתם יכולים להתחיל להפעיל את המיצים, כי פסטיבל המסעדות המשמח "שף תאכל" חוזר. מה-8 ועד ה-19 ביולי יציעו לכם השפים של עשרות מסעדות בכל רחבי הארץ מנות קיץ מוקפדות במחיר מתנה של 84 שקל - למנה ראשונה, עיקרית וקינוח. בפסטיבל, שחוזר זו הפעם ה-14 בשבע השנים האחרונות, ייקחו חלק שפים מובילים ומסעדות משלל הסגנונות שישראלים אוהבים, במנות יצירתיות ומעוררות חושים. מסעדות שוק, בשרים ואפילו מסעדות כשרות ייקחו חלק בחגיגה הקולינרית, שתסחף את הארץ מרמת ישי בצפון ועד אילת.

מתי, איפה וכמה: 8-19 בחודש. פרטים מלאים ותפריטים באתר: .chef-tochal.co.il או בטלפון 03-6912540. מומלץ להזמין מקומות מראש.

מופע 1

איפה הילד - 20 שנה לאלבום זמן סוכר

מה: עוד להקה שעדיין שורדת בכבוד בסצנה המקומית מציינת שני עשורים לצאת אלבום הבכורה, שהיה אחד מאבני הדרך ברוק המקומי בתחילת שנות ה-90. חברי הלהקה יצרו מפץ גדול רווי קלאסיקות כמו "אחד אלוהים", "מה שעובר עליי", "העצב שלה", "השמיים הגבול" וכמובן "נפלת חזק".

במופע החגיגי יבצעו איפה הילד את מיטב שירי "זמן סוכר", להיטים משאר האלבומים והופעות אורח של מוניקה סקס ומופע הארנבות של ד"ר קספר.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (ה-7 בחודש), 21:00, זאפה אמפי שוני בבנימינה. פתיחת דלתות לקהל החל מ-19:30. מחיר: 149 שקל.

ג'אז

דנה דה-רוז

מה: מוזיקאית הג'אז האמריקאית דנה דה-רוז תופיע מחר (שישי) במועדון "שבלול ג'אז" בנמל ת"א. דה-רוז (46), היא זמרת ופסנתרנית ג'אז מצוינת, שהופיעה על מרבית הבמות החשובות בעולם והקליטה עד כה תשעה אלבומי סולו.

בהופעה בארץ תופיע דה-רוז בליווי הרכב הג'אז של רוברט אנצ'פלובסקי, שחבריו מנגנים בסקסופון, בבאס ובתופים. להתרשמות משירתה נסו ביו-טיוב את הצירוף: Dena DeRose.

מתי, איפה וכמה: שתי הופעות במוצ"ש (7 בחודש): 21:00 ו-23:00. פתיחת דלתות חצי שעה לפני כל מופע. מועדון שבלול ג'אז, נמל ת"א. מחיר: 150 שקל.

תיאטרון

"מלאכת החיים"

מה: תיאטרון בית לסין מחזיר לבמה בפעם השלישית את אחת היצירות הקלאסיות של המחזאי המנוח והחד-פעמי חנוך לוין. המחזה הוא מעין קומדיה שחורה מרירה על החלום להתחיל חיים חדשים בגיל הבלות. ששון גבאי, ליאורה ריבלין ויצחק חזקיה מנווטים, תחת שרביט הבימוי הבוטח של רוני פינקוביץ' את סיפורו של יונה פופוך, המחליט שחיי נישואיו ללביבה זוגתו כבר לא מה שהיו, שהשגרה מביאה עימה ייאוש גדול ושהוא נחוש למצוא אהבה חדשה למרות שאין הרבה קופצים. את ההפקה המשובחת מלווה נגינת האקורדיון של תובל פטר.

מתי, איפה וכמה: החל משישי (ה-6 בחודש), ועד רביעי (ה-11 בחודש), 20:30, בית ציוני אמריקה בתל-אביב. מחיר: 200 שקל.

קלאסי

הפילהרמונית הישראלית

מה: התזמורת הפילהרמונית תתחיל ביום א' הקרוב סידרת קונצרטים נהדרת, שעליה ינצח זובין מהטה. מהטה היה השנה בשבתון, ויש לקוות שיחזור לתזמורת בכוחות מחודשים.

תוכנית הקונצרטים תציג שתי יצירות גדולות של המלחין האוסטרי אנטון ברוקנר, שמהטה הוא פרשן מצוין שלו. הראשונה היא ה"טה דאום" (Te Deum) המרשים לסולנים, מקהלה ותזמורת, והשנייה - הסימפוניה מס' 7. בביצוע ה"טה דאום" ישתתפו ארבעה סולנים מחו"ל ומקהלת "קוליג'יאט כורל" מארה"ב, שזכורה לטוב מהופעות קודמות עם התזמורת.

מתי, איפה וכמה: א' (8 בחודש), 20:30; ב' (9 בחודש), 19:00, אולם סמולארש ת"א. ג' (10 בחודש), 20:30, אודיטוריום חיפה. מחיר: 460-190 שקל.

מופע 2

The Brian Jonestown massacre

מה: בתחילת שנות ה-90, הקים הזמר-יוצר אנטון ניוקומב את ההרכב, ששמו שאב השראה מגיטריסט הרולינג סטונס המנוח וההתאבדות ההמונית של חברי כת בעיירה ג'ונסטאון. ב-20 השנים האחרונות, הפכה הלהקה לאקט כמעט פולחני בקרב רבבות מעריצים, כשהקו המוזיקלי הייחודי שלה משלב בין בלוז, פולק ורוק גיטרות פסיכדלי. עם צאת אלבומם "Aufheben", הראשון של ההרכב מזה 14 שנה, יוצאים ניוקומב וחבריו לסיבוב הופעות שבמהלכו הם מגיעים לראשונה לישראל. מי שרוק איכותי נטו עושה לו את זה עשוי לזכות לאחת החוויות האמנותיות המרגשות של השנה.

מתי, איפה וכמה: רביעי (ה-11 בחודש), 22:30, מועדון ברבי בתל-אביב. מחיר: 199 שקל.