לאומי: להחזיק בענפי הטכנולוגיה והאנרגיה מעל למשקל השוק

כלכלני לאומי בסקירה השבועית: וסביר כי נראה המשך מגמה של מכירת פעילויות ■ משבר החובות רחוק מסיום והמסחר במט"ח יתנהל על רקע ההתפתחויות שם

בטווח הקרוב צפוי המסחר להתנהל בעיקר בהשפעת ההתפתחויות באירופה. מבחינה מקומית, המהלכים הרגולטוריים והשלכותיהם על חברות רבות הנסחרות בשוק המקומי ימשיכו לעמוד במוקד תשומת הלב של המשקיעים. כך מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירה השבועית.

עוד תבוא לידי ביטוי המצוקה התזרימית אליה נקלעו מספר חברות וסביר כי נראה המשך מגמה של מכירת פעילויות. במבט ענפי, "להערכתנו מומלץ להחזיק בענפי הטכנולוגיה והאנרגיה מעל למשקל השוק".

בנוגע למסחר בשוק האג"ח מציינים בלאומי כי לאור ההתמתנות בציפיות האינפלציה ורמת אי הוודאות הגבוהה בשווקים לא מן הנמנע כי תתרחש הורדת ריבית נוספת בחודשים הקרובים. עם זאת, המשך עלייה בהיקף גיוסי הממשלה, כתוצאה מהעמקה צפוייה בגירעון הממשלתי והמשך צמצום חלקם של המשקיעים הזרים בשוק האג"ח הממשלתי צפויים להשפיע לשלילה על האגרות הממשלתיות לכל אורך העקום ובפרט במח"מ הארוך.

בשל האמור, מעדיפים בלאומי להמשיך ולהחזיק במח"מ בינוני בחלקו הממשלתי של התיק. "תחזית האינפלציה של החזאים דומה לזו הנגזרת מעסקאות ה- OTC ומשוק ההון, ועל כן אנו ממליצים להחזיק בתמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לזה השקלי".

בשוק האג"ח הקונצרני סבורים בלאומי כי יש להתמקד באגרות במח"מ של כ-3 שנים אשר הונפקו ע"י חברות בעלות תזרים יציב.

על אף ההתפתחויות החיוביות האחרונות באירופה, מעריכים בלאומי כי משבר החובות רחוק מסיום והמסחר במט"ח יתנהל על רקע ההתפתחויות שם. בנוסף, לא מן הנמנע כי בהמשך ייתחזק הדולר האמריקני מול השקל בשל התבצרות משקיעים בנכסים בטוחים.