יקיר מלכה רכש מדנקנר שטח חקלאי ענק ב-13.4 מיליון ש'

איש העסקים יקיר מלכה רכש מחברת מהדרין שבשליטת נוחי דנקנר 122 דונם חקלאיים בחדרה באמצעות חברת יש נכסים שבבעלותו

איש העסקים יקיר מלכה, הידוע מעסקאות של קרקעות חקלאיות באזור פרדס חנה ותלמי אלעזר, רכש מחברת מהדרין שבשליטת נוחי דנקנר 122 דונם חקלאיים בחדרה תמורת 13.4 מיליון שקל.

‏מלכה רכש את הקרקע באמצעות חברת יש נכסים שבבעלותו. הוא רכש את הקרקע מידי חברת פרי אור, חברה בבת בבעלותה של חברת מהדרין מקבוצת נכסים ובנין.

‏מדובר בשטח ענק סמוך לשכונת בית אליעזר בחדרה ולתוואי המתוכנן של כביש 9, שיחבר בעתיד בין כביש 6 וכביש 4. חברת מהדרין צפויה לרשום רווח הון של כ-8 מיליון שקל בגין העסקה בדוחות הכספיים של הרבעון השלישי של 2012.

‏חברת יש נכסים, שבבעלות מלכה, עוסקת באיתור ושיווק קרקעות חקלאיות בבעלות פרטית עם צפי להפשרה. הקרקע היא בייעוד חקלאי, אבל לדברי מלכה, היא צפויה להיות מופשרת לבנייה היות שהיא מופיעה בתוכנית המתאר ארצית, תמ"א 35, כאזור פיתוח עירוני.

‏מלכה ציין כי "מחירי הנדל"ן הגבוהים במרכז הארץ לא מאפשרים כיום לזוגות צעירים לרכוש בית בתל אביב ואלה נאלצים לחפש אלטרנטיבות בערים שנגישות לאזור המרכז. שיפור הנגישות התחבורתית לחדרה, שיכלול מלבד תחנת הרכבת גם את הרחבת כביש 2 וסלילת כביש 9, שיחבר ממערב למזרח את כביש 4 וכביש 6 - יהפוך את חדרה ליעד אטרקטיבי ליזמים ולמשקיעי נדל"ן שמזהים בה כבר היום פוטנציאל נדל"ני רב".

‏חברת יש נכסים רכשה עד היום יותר מ-300 דונם של קרקעות חקלאיות עם צפי להפשרה ומגרשים לבנייה. עד היום, מלבד חדרה, רכשה החברה קרקעות חקלאיות בהיקף כולל של כ-200 דונם גם בפרדס חנה ותלמי אלעזר, מאז 2009. עד היום מכרה החברה כ-180 דונם ליותר מ-360 יזמי ומשקיעי נדל"ן. החברה ציינה שהיא מנהלת מגעים לרכישת קרקעות חקלאיות נוספות עם צפי להפשרה לבנייה.

‏את העסקה בחדרה ליווה מטעם חברת יש נכסים משרד עורכי הדין דורון אריאל ושות'.