אבי לוי: לא התכוונתי להשפיע על האג"ח של מליסרון

לוי, מנאשמי פרשת הרצת האג"ח של מליסרון, לא כופר בעובדה כי נרכשה כמות גדולה של אגרות חוב של החברה לפני הנפקתן, אך טוען שלא הייתה לו כוונה להשפיע על שערי האג"ח

אבי לוי כופר בכך שהייתה לו תכנית להשפיע על שער אגרות החוב של חברת מליסרון, אך לא כופר בעובדה כי נרכשה כמות גדולה של אגרות חוב של החברה לפני הנפקתן - זהו קו ההגנה שהציג אתמול (א') לוי, מנכ"ל החברות בקבוצת מליסרון של קבוצת עופר ואחד מנאשמי פרשת הרצת האג"ח של החברה, בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. עו"ד נוית נגב, באת-כוחו של לוי הבהירה כי הוא כופר בכל ההאשמות נגדו, הגם שעל מרבית העובדות הוא אינו חולק.

במסגרת הפרשה מואשם לוי, כי בנובמבר 2009, לקראת הנפקת אג"ח של מליסרון (הרחבת סדרה ד'), פעלו הוא וגולן מדר, מנהל כספים בעופר השקעות, להעלאת שער האג"ח בשוק באמצעות רכישתן; זאת על מנת שהמחיר בהנפקה ייראה אטרקטיבי לעומת מחיר השוק. בכך, טוענת הפרקליטות, כי ניסו השניים לכאורה להגביר את סיכויי ההצלחה של ההנפקה.

עוד עומדים לדין בפרשה: אליהו העליון, סוחר אג"ח מחדר המסחר של פועלים סהר, שביצע את פעולות המסחר; חברת מליסרון, חברת עופר השקעות וחברת עופר פיתוח והשקעות. עם פתיחת המשפט בינואר השנה, כפרו כל נאשמי הפרשה כפירה כללית באישומים נגדם.

אתמול מסרו חלק מהנאשמים את תשובתם המפורטת לאישומים, בהם גם לוי. לטענת באת כוחו, נגב, אכן נרכשה כמות גדולה של אגרות חוב, ואולם לא הייתה מטרה להשפיע על שערן. "המטרה של הרכישות, הייתה מטרה לרכוש. היה כאן חלון זמן מתאים מבחינת המחיר, וחלון זמן הזה איפשר לרכוש כמות גדולה יחסית של אג"ח, מבלי שתהיה בכך העלאה של השער. הייתה כוונה לרכוש משום שזו הייתה השקעה נכונה ומתאימה לאותה עת. מר לוי אמר בהודעות ולא יחלוק על כך גם כאן שכל פעולה יש בה כדי להשפיע על השער, וגם כשאתה קונה כמות גדולה, יש בה כדי להשפיע על השער, אבל זו לא הייתה המטרה".

לוי הגיש לביהמ"ש מסמך ובו מענה מפורט לכל האישומים נגדו במסגרתו נכתב: "הנאשם 1 יטען כי פעל בתום לב וכי רכישת אג"ח סדרה ד' של מלירסון הייתה עסקה לגיטימית אשר בוצעה כחלק מניהול תיק ההשקעות של 'קבוצת עופר'. אבי לוי לא עסק באופן ביצוע הוראות הרכישה והדבר לא היה בידיעתו".

נטען, כי רכישות אג"ח סדרה ד' של מלירסון, בסכום כולל של כ-23.6 מיליון שקלים, בוצעו על ידי עופר פיתוח והשקעות מחשבונותיהן, כעסקה לגיטימית שאושרה כדין. במסמך מודה לוי, כי בנובמבר 2009, במסגרת ישיבת דירוקטוריון של מלירסון המליץ לדירקטוריון לגייס כסף באמצעות הנפקת אגרות חוב. בהמשך, נפגשו הוא וגולן מדר עם חתמים שונים ובחנו איתם דרכים לביצוע ההנפקה, עד כי הוחלט על הרחבת אג"ח סדרה ד'.

עוד כותב לוי בתשובה לאישום, כי לאחר שהוחלט לרכוש עבור קבוצת עופר אג"ח מלירסון ד' לצרכי השקעה, חתמו הוא ומדר על הוראה לביצוע העברה של 20 מיליון שקלים מחשבונה של חברת אחים עופר נכסים בבנק איגוד לחשבונה של עופר פיתוח בפועלים סהר לצורך הרכישה. בהמשך, חתמו על הוראת העברה נוספת של 10 מיליון שקלים לצורך רכישת אגרות החוב של מלירסון ורכישות נוספות.