פאלו אלטו תגייס 166.4 מיליון ד' לפי שווי של 2.4 מיליארד ד'

ניר צוק, יריבו של גיל שויד, בדרך לוול סטריט: בעלי עניין בחברת האבטחה, שזכתה לכינוי "צ'ק פוינט הקטנה", ימכרו מניות תמורת 53.7 מיליון דולר ■ 12.4 מיליון מתוכן יימכרו על ידי המייסד צוק

צ'ק פוינט של גיל שויד איבדה למעלה מרבע משוויה בשיא; אימפרבה של שלמה קרמר איבדה כשליש - ועל רקע מומנטום שלילי זה בגזרת מניות האבטחה הישראליות, פאלו אלטו של ניר צוק (כזכור, גם הוא מיוצאי צ'ק פוינט) תנסה להפוך לציבורית בשוק ההון האמריקני.

פאלו אלטו (Palo Alto Networks) הגישה הבוקר (שעון ארה"ב) את התשקיף המעודכן הכולל את תנאי ההנפקה הסופיים. החברה, המספקת פתרון אבטחה מסוג Firewall שמגן על גישה לאינטרנט מהרשת הארגונית, תנפיק 4.7 מיליון מניות בקירוב, כאשר בעלי המניות ימכרו 1.5 מיליון מניות בקירוב, וזאת לפי מחיר למניה שינוע בין 34-37 דולר.

כך, תגייס החברה לקופתה 166.4 מיליון דולר בממוצע, ואילו בעלי המניות ימכרו מניות תמורת 53.7 מיליון דולר, וזאת לפי שווי חברה ממוצע (אחרי הכסף) של 2.4 מיליארד דולר - שווי בהחלט מכובד.

החברה תחל את הרוד שואו שלקראת ההנפקה כבר מחר, כך לפי ההערכות, ובסופו (אם הכול ילך קשורה) תירשם המניה למסחר בבורסת ניו יורק (בדומה לעמיתתה אימפרבה), תחת הסימול: PANW. כחתמי ההנפקה ישמשו כמעט כל בנקי ההשקעות מהשמנה-וסלתה של וול סטריט (נתון הממחיש את אטרקטיביות ההנפקה): מורגן סטנלי, גולדמן זאקס וסיטיגרופ (חתמים ראשיים), קרדיט סוויס, ברקליס, יו.בי.אס וריימונד ג'יימס (חתמים משניים).

החתמים יקבלו מהחברה עצמה (ולא מבעלי המניות) את האופציה לרכוש ממנה 930 אלף מניות נוספות במסגרת ה"גרין שו" (חיתום יתר). במקרה שאופציה זו תמומש במלואה, תגייס החברה לקופתה 33 מיליון דולר נוספים בממוצע.

קופת מזומנים דשנה ביותר

הנפקת פאלו אלטו תכלול כאמור הצעת מכר לא מבוטלת. ניר צוק (41), מייסד החברה שמכהן בה כסמנכ"ל טכנולוגיה ראשי, ימכור 350 אלף מניות תמורת 12.4 מיליון דולר בממוצע, וירד מהחזקה של 6.2% להחזקה של 5.2% (החזקה שתהיה שווה בממוצע 125 מיליון דולר). רג'יב בטרה (Rajiv Batra), אחד מבעלי המניות הפרטיים בחברה, ימכור 202 אלף מניות תמורת 7.2 מיליון דולר, וירד מהחזקה של 3.6% ל-3%.

ליין בייס (Lane Bess), שהיה בעברו מנכ"ל החברה, ימכור 500 אלף מניות תמורת 17.8 מיליון דולר בממוצע, וירד מהחזקה של 3.3% ל-2.3%. יתר בעלי העניין המוכרים הם בעלי מניות קטנים יותר, בעיקר משקיעים פרטיים שהשקיעו בחברה בתחילת דרכה. קרנות ההון סיכון שמושקעות בפאלו אלטו, החל מגריילוק (22.3%), דרך סקויה (22.3%) וכלה בגלובספן (8%), לא ימכרו מניות. גם שלמה קרמר, מייסד ומנכ"ל אימפרבה ובעל מניות בפאלו אלטו (1.6%), לא ימכור מניות.

פאלו אלטו סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה הפיסקלית שהסתיימו באפריל (השנה הפיסקלית מסתיימת ביולי) עם הכנסות של 179.5 מיליון דולר (גידול שנתי של 129%), ועם רווח נקי של 5.3 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 6.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בקופת החברה יש כרגע 90.3 מיליון דולר, כך שתוספת של 166.4 מיליון דולר רק תהפוך אותה לדשנה יותר.

מי ימכור
 מי ימכור