מיקרוסופט: מערכת ההפעלה חלונות 8 תושק באוקטובר

עלות גרסת שדרוג תעמוד על 160 שקל בחנות המקוונת בעולם ■ גרסת ניסוי ניתנת להורדה מאתר החברה ללא תשלום

מועד ההשקה למערכת ההפעלה של מיקרוסופט - חלונות 8 נחשף היום בכנס Worldwide Partner Conference שנערך על-ידי החברה בקנדה. חלונות 8 תגיע לצרכנים הפרטיים כבר מחודש אוקטובר, כאשר יהיה ניתן לרכוש אותה באותה עת גם עם מחשבים נייחים, ניידים וטאבלטים שיגיעו עם מערכת ההפעלה החדשנית.

הגרסה הסופית של חלונות 8 הנקראת RTM או Release To Manufacturing תצא בשבוע הראשון של אוגוסט והיא תהיה מיועדת לארגונים גדולים שנמצאים בתוכנית שדרוגים של החברה.

חלונות 8 תהיה זמינה ב-109 שפות, כולל עברית ב-231 מדינות.

מחירה של גרסת השדרוג 8, ממערכות הפעלה קודמות תעמוד על 160 שקל (40 דולר), לעומת העלות היום של 600 שקל לשדרוג לגרסה 7. המחיר לעדכון ל-8 מתייחס לחנות המקוונת של החברה.

מיקרוסופט מאפשרת כבר היום, להוריד גרסת ניסוי של חלונות 8 ללא עלות, לשימוש של מספר חודשים.

ממשק אריחים

חלונות 8 היא מערכת ההפעלה הראשונה של מיקרוסופט שתוכננה לעולם מסכי המגע והטאבלטים. המערכת כוללת את ממשק האריחים - מטרו, המאפשר להתקין עליו אפליקציות ולנוע בו לרוחב, בצורה הדומה לחוויית המשתמש בסמארטפונים מבוססי ווינדוס פון.

חוויית המטרו יוצרת תחושה שעמוד הבית של המחשב כל הזמן משתנה, מכיוון שכל אריח הוא בעצם האייקון גישה לאפליקציה. על האריח מופיע כל הזמן מידע, כמו מיילים חדשים, סטטוסים מפייסבוק, מזג האוויר או פגישות מהלוח שנה. השימוש ותפעול המערכת נוח במיוחד בשימוש במסכי מגע, בזכותה האריחים הגדולים.

הממשק של חלונות 8 יציע אפשרויות ניווט חדשות. למשל, יש אפשרות לעבור בקלות על כל האפליקציות שפתוחות. אופציה להחלקת האצבע מלמעלה למטה לסגירת אפליקציה. עיצוב של עמוד מלא בצורת המטרו למסנג'ר, כאשר יש אפשרות לדחוס את השיחה לאחד הצדדים של המסך, כך שניתן לראות סרט או לבצע פעולה אחרת במחשב.

מיקרוסופט גם התאימה את 8 לשימוש באמצעות עכבר ומקלדת. למשל, מזיזים את העכבר לפינה התחתונה השמאלית של המסך לחזרה לעמוד הבית. ביצוע זום מתבצע בהזזה של סמן העכבר לצד הימני התחתון שנותן מבט מלמעלה על ממשק המטרו.

למשתמשים שיפחדו לבצע את המעבר לגרסה החדשה, מיקרוסופט שימרה את ממשק הדסקטופ הקלאסי בחלונות 8, אליו ניתן לעבור בקלות בכל רגע, לצורך שימוש בתוכנות שלא הותאמו למערכת ההפעלה החדשה. בהמשך, מפתחים יעדיפו להתאים את התוכנות שלהם ל-8, מכיוון שבהסבה קלה, ניתן יהיה להשתמש בהם גם בטאבלטים וגם בסמארטפונים עם מערכות ההפעלה של מיקרוסופט.