בלומברג: ספרד עשויה להכריז על תוכנית צנע שלישית

"בלומברג": ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי עשוי להכריז על תוכנית צנע שלישית כבר השבוע, בנאום לאומה ■ ברקע: שרי האוצר של גוש האירו נפגשים בבריסל

האם ממשלת ספרד עשויה להכריז על תוכנית צנע שלישית במדינה? לפי דיווח "בלומברג" הערב (ב'), הממשלה הספרדית עשויה לעשות כן בכדי לצמצם את הגירעון והחובות הממשלתיים, ולעמוד ביעדים הפיסקאליים שהציבה לעצמה לשנים הקרובות.

בשבוע שעבר התבטא ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי, כי הגיע הזמן "ללחוץ על דוושת הגז", בעוד גורמים בכירים בממשלה יצאו בהדלפת לתקשורת והתבטאו כי נשקלת האפשרות להעלות מסים במדינה - בעיקר על חברות האנרגיה, וכן על חברות קמעונאות ושירותים כמו מלונאות ומסעדות.

ראחוי צפוי לשאת נאום לאומה הספרדית השבוע, ורבים סבורים כי הוא יכריז על תוכנית צנע שלישית במדינה - לאחר שספרד כבר ביצעה קיצוצים, פיטורים והפרטות בהיקף של מיליארדי אירו בכדי לרסן את הגירעון. זאת, בעוד תשואות האג"ח הספרדיות חצו היום (שוב) את רף 7%, הנחשב על ידי כלכלנים רבים כ"נקודת האל-חזור", ההופכת את הליך מחזור החובות של המדינה לבלתי אפשרי בפועל.

ברקע, נפגשים שרי האוצר של גוש האירו היום בבריסל במטרה לדון במשבר החוב, כינוס ממנו צפויים הפוליטיקאים להכריז על מתווה פיסקאלי חדש עבור הממשלה הספרדית - שביקשה חילוץ לבנקים שלה, בהיקף של 100 מיליארד אירו, רק לפני כחודש.