הפיטורים ב"מעריב": דיון בביה"ד נקבע ליום שני הקרוב

(עדכון) - ארגון העיתונאים פנה לבית המשפט האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה להוציא צו מניעה ארעי שיעצור את הפיטורים ■ "מעריב מבקשת להיפרד ממספר רב של עובדים תוך רמיסת ההסכמים הקיבוציים"

בעקבות עתירה דחופה שהגישו הבוקר (ג') ארגון העיתונאים וההסתדרות לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בבקשה למתן צו מניעה ארעי האוסר על הנהלת "מעריב" לפטר ולזמן עובדים לשימועים עד למיצוי המו"מ מול נציגות העובדים, בית הדין קבע דיון ביום שני הקרוב.

בעתירה טענו ארגון העיתונאים וההסתדרות כי "מעריב" הפרה הסכמים קיבוציים קיימים ורמסה זכויות עובדיה ברגל גסה. "מעריב הוצאת מודיעין בע"מ, מבקשת להיפרד ממספר רב של עובדים תוך רמיסת ההסכמים הקיבוציים ביד אחת ורמיסת התארגנות העובדים אצלה ביד שנייה והעובדים נאלצים להשליך יהבם על בית הדין הנכבד על מנת שיסייע להם בכיבוד ההסכמים ועל אחת כמה וכמה שמדובר בביטחונם התעסוקתי של מספר גדול של עובדים", לשון העתירה.

בעתירה שהוגשה באמצעות באי כוחו של ארגון העיתונאים, עורכי הדין אמיר בשה ואלי כהן ועו"ד ענת גוטמן מההסתדרות, מתוארת השתלשלות התקופה האחרונה שבמהלכה נודע לעיתונאי מעריב על כוונת ההנהלה לבצע שינויים משמעותיים בעיתון. מהלך זה מגיע כחודשיים לאחר הודעת הארגון על הקמת ארגון עובדים יציג במקום העבודה. יצוין כי עד כה ההנהלה לא הכירה בארגון בטענה כי היא עוד בודקת את הנושא. בעוד שהנהלת מעריב נפגשה עם נציגי הארגון ועם ועד הפעולה הזמני, זאת הסתיימה ללא תוצאות.

"בעמידתה של המשיבה על סירובה להידבר עם המבקשת וזאת, בחוסר תום לב בעניין כה מהותי וגורלי, יש כדי להשפיע בראש ובראשונה על העובדים המאורגנים עצמם ועל פרנסתם וכן, על מעמד העבודה המאורגנת שהתחדשה במקום העבודה ומעמד ההסכמים הקיבוציים", נכתב בעתירה.

מ"מעריב" לא נמסרה תגובה לדברים.