קרן תשתיות ישראל תשקיע 55 מ' ש' בקרדן שירותים מוניציפליים

בתמורה יוקצו לתש"י 36% ממניות החברה שמחזיקה במילגם, המספקת שירותי גבייה עבור רשויות מקומיות

בעלי השליטה בקבוצת קרדן, יוסף גרינפלד ואבנר שנור, ממשיכים לחזק את בסיס ההון של החברות הציבוריות שבשליטתם. זאת על רקע חששות המשקיעים מיכולת החזר החוב של חברות הקבוצה, כפי שמשתקף מקריסת מניותיהן ומתשואות הזבל שבהן נסחרות האג"ח שהנפיקו.

אמש הודיעה החברה הציבורית קרדן יזמות, כי קרן תשתיות ישראל (תש"י) תשקיע 55 מיליון שקל בהון החברה הבת קרדן שירותים מוניציפליים (קש"מ), כנגד הקצאה של 36% ממניותיה של האחרונה. הזרמת ההון תשמש את קש"מ לפירעון חובות.

בשנת 2011 נרשמו במגזר השירותים המוניציפליים של קרדן יזמות הוצאות מימון של 17 מיליון שקל, בעיקר בגלל הלוואות צמודות אירו.

העסקה משקפת לקש"מ שווי של כ-97 מיליון שקל לפני הכסף, ושל 152 מיליון שקל לאחר ההשקעה. קש"מ היא חברה פרטית, המחזיקה בכ-97% ממניות מילגם שירותים לעיר, העוסקת באספקת שירותים למגזר המוניציפלי בישראל. מילגם רשומה בספרי קרדן יזמות לפי שווי של 118 מיליון שקל.

לדברי איתן רכטר, מנכ"ל קרדן ישראל, "מילגם היא חברה מובילה בתחומה, שנמצאת בתנופת התפתחות וצמיחה בשנים האחרונות. אנו שמחים על השקעתה של קרן תשתיות ישראל בחברה, ומאמינים כי גם בשנים הבאות תממש מילגם את הפוטנציאל הגלום בה, ותמשיך ליהנות מרווחיות". ההסכם מותנה בהתקיימות תנאים מתלים שונים, וההשלכות החשבונאיות של העסקה עדיין נבחנות.

חניה סלולרית ואנרגיה סולארית

מילגם מספקת שירותי ניהול של מערך הגבייה עבור רשויות מקומיות ותאגידי מים, וכן שירותי תחזוקת רשת המים, לרבות הנחת קווי מים וביוב ברשויות מקומיות.

הכנסות החברה מניהול מערכי גבייה ומתחום המים הסתכמו בשנת 2011 ב-252 מיליון שקל, והרווח הגולמי עמד על 53 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם ב-28 מיליון שקל (כולל רווח בגין שערוך השקעה ב"פאנגו", בסך 15 מיליון שקל.

עם החברות המוחזקות על-ידי מילגם נמנות כמה חברות המספקות שירותים שונים לרשויות המקומיות: מטרופולי-נט (שירותי מחשוב), מילגם חנייה סלולרית (פאנגו - תשלום חניה באמצעות הטלפון הנייד), מילגם סולאר (ייזום, ניהול ואחזקת מתקנים פוטו-וולטאים לייצור חשמל מאנרגיית השמש) ומילגם קול (אספקת שירותי מוקד טלפוני).

בעלת המניות החדשה בקש"מ, קרן תשתיות ישראל, מנוהלת בידי ירון קסטנבאום ונמצאת בבעלות קבוצת הראל, עו"ד יהודה רווה וקסטנבאום עצמו.

תש"י היא קרן הפרייבט אקוויטי הישראלית הראשונה המתמחה בחברות בתחום התשתיות. הקרן מנהלת כ-850 מיליון דולר, בעצמה וכמובילת השקעות משותפות עם משקיעים.

לאחרונה רשמה הקרן הפסד של כ-15 מיליון דולר ממחיקת השקעתה ביבואנית הגז המצרי EMG. בנוסף היא מחזיקה במיזם האנרגיה דליה אנרגיות, בחברת סיטיפס (זכיינית הרכבת הקלה בירושלים), את חברת דרך ארץ, בחברת Tower Vision - בעלת מגדלי תקשורת בהודו - ובנתיבי היובל (בעלת כביש 431).