דש איפקס חתך ב-25% מחיר סוכנות הביטוח קריב

בית ההשקעות נכנס לראשונה לתחום הפצת הביטוח - השלים העסקה לרכישת 80% ממניות סוכנות הביטוח תמורת 41 מיליון שקל

בית ההשקעות דש איפקס נכנס לראשונה לתחום הפצת הביטוח לאחר שהשלים את רכישת סוכנות הביטוח קריב. היום, כחצי שנה לאחר שחתם על ההסכם לרכישת 80% ממניות סוכנות הביטוח, הודיע בית ההשקעות על השלמת העסקה, לאחר ששווי הסוכנות הנרכשת הופחת בכ-25%, ל-41 מיליון שקל.

בינואר השנה נודע כי עופר קריב הוביל את הסוכנות שבבעלות משפחתו ושאותה הוא מנהל, לאקזיט נאה, במסגרתו היא תימכר לדש איפקס, משחקני הגמל וההשתלמות הגדולים בשוק. אז סוכם בין הצדדים על עסקה בהיקף של כ-43 מיליון שקל ששיקפה לסוכנות שווי של כ-54 מיליון שקל. ואולם, לאחר שדש איפקס השלים בדיקת דיו דיליג'נס בסוכנות, מחיר העסקה עודכן מטה לכ-33 מיליון שקל. המחיר המעודכן משקף כאמור לסוכנות הביטוח שווי חברה של כ-41 מיליון שקל.

המוכרים: אחיו ואמו של עופר קריב

מנתונים שמסרה קריב בעבר עולה כי היא סיימה את השנים 2009 ו-2008 עם רווח נקי של כ-12.6 מיליון שקל ו-9.2 מיליון שקל, בהתאמה. עופר קריב, שימשיך לנהל את הסוכנות, יחזיק ב-20% הנותרים ממניות הסוכנות, כשאת המניות שרכש דש איפקס מכרו שלושת אחיו ואמו, שמימשו את כל החזקותיהם בסוכנות. הארבעה יפגשו מיידית עם 29.5 מיליון שקל (90% מהתמורה) כשהיתרה תשולם להם בשנים 2013-2014.

דש איפקס מימן את העסקה מנכסיו השוטפים ולא נטל מימון ספציפי לעסקה. לבית ההשקעות ניתנה גם האופציה לקנות את חלקו של קריב בסוכנות החל מעוד שלוש שנים, לפי שווי שייקבע אז ויעמוד על לפחות כ-50 מיליון שקל (120% משווי הסוכנות בעסקה הנוכחית). במקרה כזה ייפגש קריב עם לפחות 10 מיליון שקל. כמו כן, לקריב ניתנה האופציה למכור את חלקו בסוכנות לבית ההשקעות החל מעוד שלוש שנים בשווי שינוע בטווח של 33-41 מיליון שקל (כך שהתמורה שיקבל במקרה זה תעמוד על 6.5-8.2 מיליון שקל).

בתי ההשקעות דש איפקס ומיטב מקדמים בימים אלה את עסקת המיזוג ביניהם. לפי שעה הצדדים עדיין במגעים מול גורמי הרגולציה הרלוונטיים, שאישורם הכרחי לצורך השלמת העסקה. על פי הערכות בשוק, הרגולציה לא תמנע את המיזוג, אך אפשר שהיא תאלץ את הצדדים למכור מקצת מפעילויותיהם הנוכחיות.