עו"ד רם כספי: "לא חושב שמשה לדור צריך להתפטר"

צפו בכספי ובעו"ד דבורה חן מתראיינים לתוכנית "יום הדין" ■ כספי: "לא שותף לאמירות של תפירת תיקים או לאמירה הקיצונית של דנקנר" ■ חן על הרשעת שולה זקן: "זה נותן לי טעם רע, כי יש קצת תחושה שה-ש' ג' משלם את המחיר"

"זה יום עצוב" - כך אומר עו"ד רם כספי על ההכרעה במשפט אולמרט, לא בגלל שאולמרט זוכה מרוב האישומים נגדו, אלא על עצם החלטת הפרקליטות להעמיד את אולמרט לדין.

"הגשת כתב האישום היתה בשבילי מכה לא במובן האישי, אלא שראש ממשלה נבחר, מכהן, נאלץ להפסיק את הכהונה שלו", אומר כספי בראיון לתוכנית "יום הדין" בגלובס TV. "כולם שווים בפני החוק, אבל בכל זאת ראש ממשלה מכהן - לפני שמגישים כתב אישום צריכה הפרקליטות להאמין שיש לה... ברמת סבירות גבוהה... הרשעה ביד".

- דובריו של אולמרט אומרים שלא היה יסוד להגשת כתב האישום, שבעצם יש פה רדיפה על ידי הפרקליטות של אולמרט, הפלה של ראש ממשלה באמצעות תפירת תיקים. אתה שותף לעמדה הזאת?

"אני לא שותף, לא לאמירה של תפירת תיקים ולא לאמירה קיצונית ששמעתי הבוקר מאדם שאני מאוד מעריך, מר דנקנר. זה היה לא במקום".

- האם לדעתך פרקליט המדינה משה לדור, או מישהו במערכת התביעה הכללית, צריך לשים את המפתחות על השולחן ולהתפטר בעקבות התוצאה הזאת?

"אני לא הולך להקצנות כאלה. אני מאמין שמשה לדור, כשהוא החליט להגיש את כתב האישום, הוא האמין מבחינתו שיש בסיס להגשת כתב האישום. עם כל הכבוד, כשבית משפט מכריע בניגוד לעמדת הפרקליטות, כך זה צריך להיות. עדיין יש לנו במדינת ישראל חזקת החפות".

- איך אתה מסכם את היום הזה?

זו היתה טראומה וחבל שנאלצו להגיש כתב אישום ומבחינה זו התוצאה אותי באופן אישי משמחת".

בתוכנית התראיינה גם עו"ד דבורה חן, לשעבר בכירה בפרקליטות, שאמרה גם כן כי אין מקום להתפטרות לדור בעקבות ההכרעה במשפט: "מפה ועד להתפטרות ראש מערכת התביעה הכללית, אני חושבת שארוכה הדרך".

חן הוסיפה כי "שולה זקן הורשעה, הדבר הזה אותי קצת נותן לי טעם רע, כי יש קצת תחושה שה-ש' ג' משלם את המחיר... אני חושבת שבמידה לא מבוטלת היא משלמת את מחיר בחירתה בזכות השתיקה שאין ספק שלנוכח כל הפרשיות בוודאי שלא הזיקה לאולמרט".