התפוצץ המו"מ למיזוג תמיר פישמן להדס ארזים

בעלי הדס ארזים, אייזיק סיטון הודיע אתמול לאלדד תמיר, מנכ"ל ובעלים של תמיר פישמן, כי הוא נסוג מהעסקה

המו"מ למיזוג בין תמיר פישמן להדס ארזים עלה על שרטון. כפי שנודע ל"גלובס", בעלי הדס ארזים, אייזיק סיטון הודיע אתמול לאלדד תמיר, מנכ"ל ובעלים של תמיר פישמן, כי הוא נסוג מהעסקה. אי ההסכמות בין הצדדים נסבו בעיקר סביב חלוקת הבעלות בין הצדדים, אף שנושא זה כבר סוכם.

בחודשים האחרונים ניהלו הצדדים מו"מ למיזוג שהיה מביא לגוף שינהל נכסים בהיקף של כ-9 מיליארד שקל (בנוסף ל-10 מיליארד שקל באופציות לעובדים וקרנות השקעה של תמיר פישמן) ויקרא "תמיר פישמן". הכוונה היתה שהחלוקה בין הצדדים תהיה 50%-50%, כאשר לצורך העסקה תמיר אמור היה לרכוש את מניות שותפיו בתמיר פישמן, ובראשם דני פישמן, כך שחלקו בגוף הממוזג היה עומד על 45%.

כן נקבע בין הצדדים כי סיטון ימונה ליו"ר לא פעיל של תמיר פישמן, ותמיר יהיה המנכ"ל. רמי דרור, מנכ"ל הדס ארזים, היה אמור להתמנות ליו"ר חברת ניהול ההשקעות של קבוצת תמיר פישמן, שבה ינוהלו נכסי קופות הגמל, קרנות הנאמנות, תיקי ההשקעות והאופציות לעובדים.

תמיר פישמן מנהל כיום נכסים בהיקף של 4.5 מיליארד שקל, ו-10 מיליארד שקל נוספים בפעילות האופציות לעובדים והקרנות. שותפיו של תמיר כיום הם דני פישמן (27%); בנק RBC שמחזיק ב-27% וייוותר עם 5%; ניר ברונשטיין, לשעבר מנכ"ל פועלים שוקי הון (3%); טייקון ההשקעות היהודי-אמריקני סם זל (5%); ולין שניידר, בתם של ארווינג והלן שניידר (5%). יתרת המניות (6%) נמצאת בידי מנהלי ועובדי בית ההשקעות.

הדס ארזים מנהל כ-3.5 מיליארד שקל בקופות גמל, 516 מיליון שקל בקרנות נאמנות המנוהלות בהוסטינג באיילון, וכ-450 מיליון שקל בניהול תיקים. היקף הנכסים הכולל של הדס ארזים עומד כיום על 4.9 מיליארד שקל.