האם פרויקט "הבלוק" בת"א בדרך לכינוס נכסים?

אתמול הוגשה ללשכת ההוצאה לפועל בתל אביב בקשה דחופה למינוי כונס נכסים לבניין ברחוב מזא"ה 76 בעיר, שעמד במוקד תוכנית הריאליטי "הבלוק" ששודרה בערוץ 10

בעקבות חשיפת "גלובס": אתמול (ג') הוגשה ללשכת ההוצאה לפועל בתל אביב בקשה דחופה למינוי כונס נכסים לבניין ברחוב מזא"ה 76 בעיר, שעמד במוקד תוכנית הריאליטי "הבלוק", ששודרה בערוץ 10 לפני כשלוש שנים.

ביום א' חשף "גלובס" תביעה שהגישו 22 בעלי דירות בבניין (לרבות עודד בן עמי מערוץ 2) כנגד חברת מקורות שליטה, יזמית הפרויקט, ובעליה רוני בן יהודה ושי תירוש, לביהמ"ש השלום בת"א. העותרים טענו כי העבודות בשטחים הציבוריים של הבניין לא הסתיימו במועד שנקבע בהיתר הבנייה, תחילת אפריל.

בנוסף, כתב התביעה חשף כי היזמים מסרו את המפתחות לרוכשי הדירות כבר ב-2010 וכך, חלק מהדירות מאוכלסות על אף שעיריית תל אביב התריעה כי הדבר מהווה סכנה לדיירים.

רוני בן יהודה אמר ל"גלובס" בשבוע שעבר כי "השלמת כל העבודות בשטחים הציבוריים תיעשה עם השלמת תוספת הבנייה המתוכננת". עם זאת, מהבקשה לכינוס נכסים עולה כי "אין התקדמות בעבודות הנדרשות בפרויקט כיוון שאין לחברה את האמצעים הכספיים להשלים את העבודות הנדרשות ולשלם לבעלי המקצוע".

חוב של 9.6 מיליון שקל

ייתכן כי לבניין ימונה כונס נכסים, שישלים את עבודות הבנייה וימכור את הדירות שטרם נמכרו בבניין ואת אלה שטרם נבנו; בקשה לתוספת בנייה הוגשה לעירייה, אך טרם אושרה. אתמול הוגשה בקשה דחופה להוצל"פ למנות את עו"ד עומר גדיש ממשרד כהן, וילצ'יק, קמחי ושות', ככונס נכסים לפרויקט. את הבקשה הגישה חברת המימון החוץ-בנקאי "מניף שירותים פיננסיים", נושה של יזמי הפרויקט. חובם של יזמי הפרויקט למניף מסתכם ב-9.6 מיליון שקל. למקורות שליטה יש נושים נוספים.

אם תאושר הבקשה, צפויים לעמוד למכירה על ידי כונס הנכסים: פנטהאוז בשטח של 150 מ"ר בקומה חמישית; דירת גן ששטחה 70 מ"ר; ופנטהאוז-דופלקס בשטח של 160 מ"ר בקומה הרביעית והחמישית. על פי המחיר למ"ר בפרויקט, שנע סביב 25 אלף שקל לפי נתוני מאגר העסקאות של רשות המסים, מכירת נכסים אלה עשויה להניב לנושה כ-10 מיליון שקל.

ממקורות שליטה נמסר בתגובה כי היא טרם קיבלה את הבקשה ותגיב בהתאם לכשתקבלה.