הלחץ עבד: שטייניץ בוחן את ביטול מכרז רכבי השרים

במסגרת המכרז הממשלתי לבחירת רכבי השרים, נבחרו BMW בעלות של כ-400 אלף שקל וסיטרואן C5 בעלות של כשליש מה-BMW, כאשר הבחירה נתונה בידי השרים ■ שטייניץ הביע הסתייגות מכך שהמכוניות שזכו במכרז הן מכוניות יוקרה

הלחץ עבד: לאחר שהתברר מוקדם יותר היום (ד') כי שרי הממשלה יוכלו לבחור בין רכב BMW מסידרה 5 שעלותו נאמדת בכ-400 אלף שקל, או סיטרואן C5 שעלותה היא כשליש, כעת מתברר ששר האוצר יובל שטייניץ הורה לבדוק את האפשרות לביטול המכרז החדש על רכבי השרים.

כאמור, במכרז שערך מנהל הרכב הממשלתי לבחירת רכבי השרים החדשים, זכו BMW שמחירה לצרכן עומד על 398 אלף שקל, והיא בעלת הספק מנוע של 258 כוחות סוס, אורכה 4.9 מטרים והיא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות וכן סיטרואן C5 בעלת מנוע 1.6 טורבו, שמחירה כשליש ממחיר ה-BMW שזכתה במקום הראשון, כאשר לפי הערכות השרים יוכלו לבחור בין השתיים.

פירסום תוצאות המכרז יצר הד תקשורתי גדול, בעקבותיו שטייניץ הביע הסתייגות מהעובדה שחלק מהמכוניות שזכו במכרז למכוניות השרים, הן מכוניות יוקרה מובהקות בעלות מחיר גבוה בשוק .לדברי השר השיקולים בבחירת רכבי השרים צריכים לכלול בנוסף למחיר למדינה ולעלות תועלת גם שיקול של הנראות הציבורית .

בהודעת משרד האוצר נמסר כי: "השר שטייניץ ינחה את מנכ"ל משרדו לבדוק אם ניתן מבחינה מנהלתית ומשפטית לצאת למכרז חדש, תוך הגבלת המחיר המקסימלי למכוניות שרים באופן שיותיר רכבי יוקרה מובהקים מחוץ לתמונה".