בנק אוף אמריקה: הנתונים חלשים וה'פד' ישיק QE3 בספטמבר

במכתב ששלחו מיכאל הנסון ואיתן האריס, אנליסטים בבנק ההשקעות, הם טענו כי מספר רב של חברי ה'פד' שוקלים לתמוך בנקיטת צעדים נוספים שיקלו על השווקים, במקרה שהנתונים הכלכליים ימשיכו להצביע על האטה כלכלית

בעוד המשקיעים מנסים להתאושש היום (ה') מפרוטוקולי ה'פד' המאכזבים שפורסמו אמש, כלכלנים בבנק אוף אמריקה ניסו לנתח את המשמעויות של פרוטוקולים אלו, וטוענים כי הסבירות שה'פד' ישיק תוכנית רכישות אג"ח שלישית תעלה רק בחודש ספטמבר - סמוך לבחירות בארה"ב.

מיכאל הנסון ואיתן האריס, אנליסטים בבנק ההשקעות, טענו במזכר ששלחו ללקוחות, כי מניתוח של הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה שהתקיימה בחודש יוני, עולה כי דווקא מספר רב של חברי ה'פד' שוקלים לתמוך בנקיטת צעדים נוספים שיקלו על השווקים, במקרה שהנתונים הכלכליים ימשיכו להצביע על האטה כלכלית.

הנסון והאריס טוענים כי חברי ה'פד' ציינו גם כי חוסר הוודאות הכלכלית גדל בתקופה האחרונה, כך שסביר להניח שהם שוקלים ברצינות את האפשרות של תוכנית נוספת לרכישות אג"ח שתמריץ את השווקים.

"אנו צופים כי הנתונים הכלכליים בתקופה הקרובה יהיו חלשים מספיק כדי להבטיח שה'פד' ישיק תוכנית נוספת להקלה כמותית בישיבת הריבית שהוא יקיים ב-12-13 בספטמבר", לשון המזכר ששלחו ללקוחות.

כאמור, בפרסום פרוטוקולי הריבית שפורסמו אמש, התברר כי רק 4 מחברי ועדת ה'פד', סוברים כי תוכנית נוספת להקלה כמותית תביא להתאוששות כלכלית מהירה יותר. אולם, חברי ועדה נוספים הביעו את רצונם לפתח כלים חדשים שיביאו להקלה בשווקים.