"הבנקאים בעולם בפאניקה, היכונו להדפסת כסף מאסיבית"

מנהל קרן הגידור ביל פינקלשטיין, מזהיר בראיון ל"King World" מהתפרצות אינפלציונית שתגיע בעקבות הדפסת כסף מאסיבית של בנקים מרכזיים בעולם: "זה רע מאד למשקיעים"

מנהל קרן הגידור ביל פינקלשטיין, מזהיר היום (ו') כי בנק מרכזיים בכל העולם נמצאים בפאניקה, וכי אנו עומדים לקראת הדפסת כספים מאסיביים אשר תוביל להתפרצות אינפלציונית - וזאת, במטרה לנסות ולמחזר כמויות עצומות של חובות בכל העולם.

"זה לא ייגמר טוב", אמר פינקלשטיין בראיון ל"King World". "זה רע מאד למשקיעים, שיבינו שריביות נמוכות פשוט לא עושות להם טוב".

פינקלשטיין התייחס למצב בו אמון המשקיעים בשוקי האג"ח הממשלתיות יישבר, לאור הציפייה להדפסת כספים מאסיבית, אשר תוריד את ערך איגרות החוב ולמעשה תפגע בנושים.

"בסופו של דבר שוק האג"ח יגיע 'הו, אלוהים' (Oh my God), ובמקום לשלם לממשלות על האג"ח ולתת להן את הכסף כמו שרואים כיום במדינות מסוימות בעולם, משקיעי האג"ח יגידו: 'היי, אתם הולכים לרמות אותנו. אנחנו יודעים שאתם הולכים לרמות אותנו, ואנחנו רוצים על זה פיצוי'", הבהיר.

"שוק האג"ח או שוק המט"ח, או שילוב של שניהם, פשוט ידחה את הדפסת הכספים", מבהיר פינקלשטיין. "ככה זה יסתיים. זה יהיה הסוף של הניסוי בן 40 השנים להדפסת כספים".

לדבריו של פינקלשטיין, הסיכון הגדול ביותר למהלך הוא התפרצות אינפלציונית: "אנשים בארה"ב מדברים היום על דיפלציה, בגלל שמחירי הבתים ירדו. זה נכון, אבל עדיין עולה לנו יותר לקנות כל שנה דברים אחרים שקנינו בשנה שעברה. אז אין שום דיפלציה, ולא תהיה שום דיפלציה עד שיפסיקו להדפיס כאן כסף".