"הלוויתן הלונדוני" של JP מורגן עזב את תפקידו בבנק

העובד שהיה אחראי למהלכים שהובילו להפסד של 4.4 מיליארד דולר לבנק עזב את תפקידו בבנק ■ עוד שני עובדים נוספים עזבו את הבנק בעקבות הפרשה

לאחר ההפסדים שרשם בנק ההשקעות JP מורגן במהלך הרבעון השני של השנה בעקבות מהלכי גידור שגויים במסגרת פרשיית "הלווייתן הלונדוני". היום מתברר שאותו סוחר שכונה "הלוייתן הלונדוני" עזב כבר את תפקידו בבנק, כך טוען מקור המקורב לפרשה.

במרכז פרשת ההפסדים עמד ברונו מישל אייקסיל, המנהל את דסק האשראי ביחידה הלונדונית של משרד ההשקעות הראשי של JP מורגן. אייקסיל פתח פוזיציות שורט בהיקפים עצומים על נכס שנקרא CDX IG-9 (מדד העוקב אחר אג"ח-מגובות משכנתאות).

העזיבה של אייקסל הייתה צפויה לאחר תשומת הלב שהופנתה אליו בעקבות התפוצצות הפרשה. על פי הוול סטריט ג'ורנל, כנראה שעוד שני עובדים נוספים עזבו את הבנק שכן הם כבר לא מופיעים יותר באתר האינטרנט של החברה. השניים הם אכילס מקריס ומרטין חאבייר - ארטחו ועובדים בסניפים אירופאיים של הבנק.

למרות זאת, 3 העובדים עדיין מופיעים כעובדים "פעילים" של הבנק על פי הרישומים של הרשות הרגולטורית באנגליה. הדובר של הרשות טען שהחברות מחוייבות להודיע לרשויות על כל פועל שעוזב את החברה, ועד עתה לא קיבלנו שום דיווח לכך. הדובר הודה שייתכן ויהיה עיכוב קטן בין מסד הנתונים של אתר הבנק לבין הגשת ההודעה לרשות.

הסניף הלונדוני של הבנק סירב להתייחס להודעה.