סיגמא רוכשת את הדר-דולב בכ-1.5 מיליון שקל

אורי גלאי: "האג'נדה שלנו היא להפוך לבוטיק השקעות משמעותי בשוק" ■ לאחר רכישה זו תנהל סיגמא כ-2.5 מיליארד שקל, רובם בניהול תיקים

רכישה רביעית לבית ההשקעות סיגמא, שבשליטת פרופ' דן גלאי. ל"גלובס" נודע כי סיגמא רכש את פעילות הדר-דולב - חברה לניהול תיקים שבבעלות דוד הדר ורן דולב. מחיר הרכישה לא ידוע, אך ניתן להעריך כי הוא נע בין 1.5-1 מיליון שקל, לפי היחס המקובל בעסקאות מסוג זה - 1.5%-1% על הנכסים. הדר דולב מנהלת כ-100 מיליון שקל, ולאחר רכישה זו תנהל סיגמא כ-2.5 מיליארד שקל - 250 מיליון שקל מתוכם בקרנות נאמנות, והשאר בניהול תיקים ודרך פעילות ה-Family Office גרין בול שנרכשה אשתקד.

אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות, הסביר היום ל"גלובס" על הרציונל לביצוע העסקה. "האג'נדה שלנו היא להפוך לבוטיק השקעות משמעותי בשוק. חסרים בוטיקים כאלה כיום כי לקוחות עדיין מחפשים יחס אישי, ולא להיות חלק מבית חרושת. המונח הזה, בוטיק, הולך ומתעדכן מיום ליום. פעם אלה היו גופים שניהלו כמה מאות מיליוני שקלים, והיום הרף כבר עומד על כמה מיליארדים. ברור כי כדי להגיע לאיזון אמיתי צריך לנהל 3-4 מיליארד שקל לפחות, מתחת לזה יכולת השרידות מוגבלת".

גלאי סבור כי "יש חוסר ודאות ופחד אדיר בענף ניהול ההשקעות. אני נפגש עם לא מעט אנשים שמוכרים פעילויות לא רק כי נמאס להם, אלא כי הם מפחדים מהאכיפה המינהלית ולא עומדים בקצב ההנחיות של הרשות. יש גם חוסר ודאות רגולטורי. עבורנו זו הזדמנות, ובניגוד לחברות שנמכרות לנו לא תהיה בעיה לשרוד".

לטענתו, הערך המוסף של סיגמא מגיע מעולם ניהול הסיכונים. "משנת 2008 ואילך כולם הבינו שניהול כסף מתחיל בניהול סיכונים. הערכות שווי לחברות, בדיקת יכולת החזר החוב של חברות שהנפיקו אג"ח - הכול מתחיל שם". פרופ' גלאי, יו"ר סיגמא ויו"ר ועדת ההשקעות שלה, הוא מומחה בינלאומי בתחום הזה. כן הוא משמש דיקן הפקולטה למינהל עסקים באוניברסיטה העברית.

"מנצלים את העיוותים בשוק"

גלאי התייחס גם למצב השווקים הנוכחי ולגיוסים בקרנות הנאמנות לקרנות אג"ח מדינה ואג"ח בדירוג גבוה, ואמר כי "יש מקום להגדיל סיכון מבוקר. למרות מצב השווקים והמשבר המתהווה, רוב החברות עדיין ראויות להשקעה. אנחנו מציעים תיקים לפדיון, ולחלק מהלקוחות, בעיקר הגדולים, עוזרים למנף את ההשקעה שלהם. אנחנו מנצלים את העיוותים שיש כיום בשוק. הם לא כמו שהיו ב-2008, אבל יש כאן בהחלט אפשרויות לעשות יופי של כסף ברמת סיכון לא כל כך גבוהה".

סיגמא הוא בית השקעות קטן שנוסד לפני כ-20 שנה על ידי גלאי ושותפתו לשעבר, ריקי פרי. סיגמא ביצע שורה של רכישות, ועבר כמה שינויי בעלות בשנים האחרונות. ב-2008 בוצעה רכישה של חלקה של פרי ומשפחת גלאי הפכה לבעלים היחיד. בהמשך נכנסו לסיגמא בעל השליטה במיקאל, מיקו גילת, שרכש מגלאי 15% מהחברה, ומנכ"ל פריזמה גמל לשעבר, עזרא עטר, שרכש 21% ממנה. בידי גלאי נותרו 64% מבית ההשקעות. בשנת 2010 רכשה סיגמא שתי פעילויות של ניהול תיקים - ספירה ובונוס שוקי הון.