סכסוך משפטי בנחלת בנימין: מי ישמר את המבנים?

אשת העסקים רות שפייזר תובעת את המשקיע הצרפתי ז'ראר בוקובזה, בטענה כי ניסה להשתלט על 6 המבנים לשימור במתחם, בניגוד להבנות שהושגו עימו

סאגת הבניינים לשימור במתחם נחלת בנימין בתל-אביב נמשכת: הבוקר (א') הגישה אשת העסקים רות שפייזר לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה נגד ז'ראר בוקובזה, בטענה כי ניסה להשתלט על 6 המבנים לשימור במתחם, בניגוד להבנות שהושגו עימו.

לטענת שפייזר, בוקובזה - משקיע צרפתי אלמוני - התחייב כי לא יבצע שום עסקה עצמאית במתחם אלא במסגרת שיתוף-פעולה עם שפייזר, שתזמרה כמה וכמה עסקאות במתחם בעשור האחרון: עם חברת ברגרואין של המיליארדר האמריקני ניקולאס ברגרואין ועם היזם יגאל דמרי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן י.ח. דמרי.

לטענת שפייזר, היא קישרה בין בוקובזה לבין דמרי לצורך רכישת נכסי הפרויקט. אך בוקובזה לא עמד בתשלומי האופציות, ולכן אותרה משפחת בנטולילה הצרפתית - שחקן חדש במערכה הנוכחית של המחזה העגום, שבו הבניינים לשימור נותרים מתפוררים - כמשקיעה נוספת בפרויקט.

בחודשים האחרונים הוסכם כי בעבור 60 מליון שקל יהיה זכאי בנטולילה לשליש ממניות הקבוצה, בוקובזה לשליש' ושפייזר לשליש.

שפייזר טוענת בתביעה כי נדהמה לגלות בסוף אפריל כי בוקובזה ושותפיו רכשו את הנכסים שלא על-פי המתווה שסוכם עימה. "מעשיהם אלה של הנתבעים הינם מופת של חוסר תום-לב - הנתבעים לא בחלו בפעולות מתוכננות של הולכת שולל מתוזמנת ומאורגנת, על מנת לחמוס את העסקאות בנכסי הפרויקט מידי התובעים רגע טרם הבשלתן", לשון התביעה.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין יעקב אנוך וליאורה צפוני ממשרד מ. פירון ושות'.

לא ניתן היה היום לקבל את תגובת הנתבעים, קבוצה של אנשי עסקים מצרפת.