מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים ליוני עבר להתכווצות

המדד ירד לרמה של 47.8 נקודות, מתחת ל-50 נקודות, רמה המבחינה בין התרחבות להתכווצות בפעילות, לאחר חודשיים בהם המדד היה מעל לרף זה

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש יוני 2012 ירד ב-3.2 נקודות אחוז לרמה של 47.8. המדד שב לרדת אל מתחת ל-50 נקודות, רמה המבחינה בין התרחבות להתכווצות בפעילות, לאחר חודשיים בהם המדד היה מעל לרף זה. רכיבי הביקושים ליצוא, התעסוקה ומחירי חומרי הגלם, שינו כיוון החודש ועברו להתכווצות. רכיב הביקושים המקומיים נותר זה החודש השביעי מתחת לרמת ה- 50 נקודות.

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, ירד בחודש יוני לרמתו הנמוכה בשלושת השנים האחרונות - 48.9 נקודות. גוש האירו נותר נקודת החולשה העיקרית, אך החודש גם מדד מנהלי הרכש בארה"ב ירד ב-3.8 נקודות לרמה של 49.7, לאחר שלושים וארבעה חודשים בהם הצביע על התרחבות. גם בבריטניה, שנמצאת במיתון, המדד מתחת ל- 50 זה החודש השני ברציפות אם כי החודש נצפתה התמתנות בעוצמת המגמה.

כלכלני בנק הפועלים: "מדד מנהלי הרכש ירד בחודש יוני אל מתחת לרמת 50 הנקודות. הירידה במדד החודש נצפתה בכל מרכיבי המדד למעט זמני האספקה. המדד תנודתי סביב רמת ה-50 נקודות, דבר המשקף משק שצומח בקצב איטי. רכיב הביקושים המקומיים נמצא תקופה ארוכה יחסית במגמת התכווצות, נתון העולה בקנה אחד עם אינדיקטורים אחרים לצריכה, כמו הפדיון בענפי המסחר והשירותים, שאינו עולה מזה כשנה.

"רכיב הביקושים ליצוא ירד החודש ב- 6.4 נקודות לרמה של 47.9. נתוני סחר חוץ שפורסמו החודש הראו גם הם ירידה חדה ביצוא התעשייתי. אנו מעריכים כי המצב בעולם נותן את אותותיו על המשק המקומי, וקצב הצמיחה של המשק המשיך להאט גם ברבעון השני של השנה".