מניית היום: מזנקת 10% לאחר קבלת אישור שיווק מה-FDA

מזור רובוטיקה קיבלה את אישור ה-FDA האמריקאי לשיווק מערכת ה-Renaissance לפרוצדורות מוח בארה"ב ■ המנכ"ל אורי הדומי: "רואים באישור אבן דרך משמעותית לביסוס מעמדה של מזור כמובילה טכנולוגית בתחומים בהם היא פועלת"

חברת מזור רובוטיקה נכנסת לתחום ניתוחי המוח בארה"ב: החברה, העוסקת בפיתוח מכשור רפואי בעבור ניתוחים כירורגיים מונחי הדמיה לצורך ניווט של כלים כירורגיים בדיוק גבוה ובפולשנות מזערית, מודיעה היום (ב') כי קיבלה את אישור ה-FDA האמריקאי לשיווק מערכת ה-Renaissance לפרוצדורות מוח בארה"ב.

בהתאם לאישור שהתקבל, החברה רשאית לשווק בארה"ב את המערכת, אשר עד לאחרונה הייתה מאושרת ליישומים שונים בניתוחי עמוד שדרה בלבד, גם עבור ניתוחי מוח. האישור שהתקבל מותיר את השימוש במגוון רחב מאוד של ניתוחים ובכללם ניתוחים פתוחים, ניתוחים בפולשנות מזערית ואף ניתוחים מלעוריים.

בעת השקת המוצר המאושר, מתכננת החברה להציע אותו כמוצר עצמאי או כאפליקציה שניתנת להוספה ללקוחותיה הנוכחיים והעתידיים, ובתור שכזה יתומחר בנפרד במחיר שטרם נקבע.

מנכ"ל מזור, אורי הדומי, ציין כי "אנו גאים ושמחים מאוד על קבלת אישור ה-FDA ליישום ושיווק מערכת ה-Renaissance בתחום כירורגיית המוח. אנו רואים באישור רגולטורי זה אבן דרך משמעותית לביסוס מעמדה של מזור כמובילה טכנולוגית בתחומים בהם היא פועלת. כניסתה של מזור לניתוחי מוח מתאפשרת כתוצאה של מינוף והרחבה של טכנולוגיית החברה ופלטפורמת ה-Renaissance בתחום ניתוחי עמוד שידרה לתחום המוח".

הדומי ציין כי הכניסה לתחום ניתוחי המוח תאפשר להגדיל את שוקי היעד ופוטנציאל המכירות. "כבר כיום כמחצית מהרופאים העושים שימוש במערכת הרובוטית שלנו בניתוחי גב ועמוד שידרה הם נוירו-כירורגים שעשויים למצוא עניין בשימוש במערכת גם לצרכי ניתוחי מוח", אמר.