אקסלנס: "אין מנוס מנקיטה ב-QE3"; כל העיניים לברננקי

באקסלנס מעריכים: "הדעיכה בנתוני המאקרו מחזקת את הצורך בתוכנית הרחבה נוספת" ■ בנוגע לשוק המקומי: "רצוי לבחון אפשרות הגנה על התיק"

השבוע יעיד יו"ר ה'פד', בן ברננקי, בפני הקונגרס בארה"ב, והמשקיעים מצפים במתח לראות אם תוכרז תוכנית QE3 עקב ההאטה המתמשכת בכלכלה הגדולה בעולם. באקסלנס מעריכים היום (ב') כי "לא יהיה מנוס מנקיטה ב-QE3 שיתרכז ברכישת אג"ח מגובות משכנתאות (MBS), בעוד התוכנית תצא במקביל לתוכניות נוספות של הממשל כדי לא לנצל את מלוא האפקט".

"הפרוטוקולים מהחלטת הריבית האחרונה שהתרחשה ביוני הראו אומנם כי רוב חברי הוועדה אינם תומכים בהרחבה כמותית נוספת בשלב זה אך בהשוואה לפרוטוקולים של החלטת הריבית לחודש אפריל נראה כי מספרם של התומכים בהרחבה גדל", מציינים באקסלנס.

"הדעיכה בנתוני המאקרו מחזקת את הצורך בתוכנית הרחבה נוספת. אומנם התומכים עדיין בדעת מיעוט, אך ככל שהנתונים נחלשים עולה ההסתברות שהפד ינקוט בצעדים נוספים להאצת הצמיחה. בשבועות האחרונים נראה כי סימני ההאטה מתרבים כאשר מדד מנהלי הרכש היצרני ירד מתחת לרמה של 50 ודוח התעסוקה יצא חלש חודש שלישי ברציפות. בנוסף אנליסטים רבים הורידו את תחזית הצמיחה שלהם בשבועיים האחרונים".

"המשקיעים יעקבו השבוע אחר נאומו של ברננקי בקונגרס האמריקאי בתקווה למצוא איתותים על השקת QE3. אף על פי שהנתונים הכלכליים הידרדרו מאז החל הפד להאריך את Operation Twist, קשה להניח כי הם גרועים מספיק כדי לקבל את רוב קולות לאישור ההרחבה השלישית. המכירות הקמעונאיות יעידו כנראה על חולשה מסוימת, אולם, מנגד, בתפוקת התעשייה ובמדדי הייצור האזוריים צפוי שיפור. ארה"ב תפרסם גם את מדד מחירים לצרכן, כללי וליבה, וכן שורה של נתונים משוק הנדל"ן: את סקר איגוד קבלנים, התחלות ואישורי בנייה ומכירות בתים קיימים".

באשר לשוק המקומי, מציינים באקסלנס כי "הישארות במקום של סקטור הבנקים כאשר המדד הכללי יורד ביותר מ-1.5% עשוי להיות איתות לטובה. בשנה האחרונה סבל הסקטור בעקבות חשיפתו הגבוהה לאשראים גדולים והיוותה גורם משמעותי לירידה המתמשכת במניות הענף".

"שוק המניות המקומי ממשיך להיות מושפע הן מהמקרו העולמי והן מהשפעות מקומיות. בשלב זה נראה כי הרגולטור מסרב להאט את קצב ההתייעלות שהוא דורש מהסקטור העסקי, יחד עם זאת אנו מצפים שהוא יאלץ לספק לו בהמשך "חמצן" בתקופת ההתייעלות. בתקופה הקרובה נראה כי נתוני המאקרו בארה"ב והנתונים המקומיים צופים לרשום הידרדרות נוספת ולכן רצוי לבחון אפשרות הגנה על התיק. בהמשך יתכנו מספר תרחישים שיספקו רוח גבית לשוק המקומי כגון: בחינת המיסוי על שוק ההון, כניסה למדד MSCI אירופה ואפשרות הגדלת רכיב ההשקעה במניות ואג"ח קונצרני בקרנות פנסיה הוותיקות".