השיחה: יוסי ויליגר מבלה עם הבנות והחתן

מי הגיעו לערב ההתרמה לעמותה למלחמה במחלת ה-AT? ■ על מה מהמר שלמה שמלצר? ■ למה הצטלמה נועה מימן בכלוב? ■ וגם: מה מטריד את לאה גלובוס?

העמותה למאבק במחלת ה-AT ערכה אמש (א') את אירוע ההתרמה השנתי שלה בהאנגר 11 שבנמל תל-אביב. מחלת ה-AT היא מחלה תורשתית קשה הפוגעת בילדים אשר נולדים כילדים "רגילים" ובהדרגה מתחילים לאבד את היכולת לתפקד באופן עצמאי. תוחלת החיים של הלוקים במחלה היא קצרה ורובם נפטרים במהלך העשור השני או השלישי לחייהם.

עמי לידור, דן הלפרן, עמותה למאבק במחלת AT / צילום: יוסי כהן
 עמי לידור, דן הלפרן, עמותה למאבק במחלת AT / צילום: יוסי כהן

עמי לידור ודן הלפרן

את העמותה הקימו לפני עשור הורים לילדים החולים במחלה. לעמותה מספר מטרות: לקדם מציאת תרופה למחלה, להיטיב את חיי הילדים הלוקים בה ולהעלות את המודעות למחלה בקרב הציבור הרחב. יזמו וארגנו את האירוע: מנכ"לית העמותה אורלי דרור אזוריאל, וידידי העמותה בהם איש העסקים אריה סבן, מנכ"ל לידור כימיקלים עמי לידור ורו"ח דן הלפרן. באומנותי: הזמר רמי קלינשטיין, ידיד העמותה המלווה את ערבי ההתרמה לאורך כל השנים, שאירח את אביב גפן, אלי יצפאן והפיינליסטים של תוכנית הטלוויזיה "The Voice".

אריה וגיל סבן, אבי בר, עמותה למאבק במחלת AT / צילום: יוסי כהן
 אריה וגיל סבן, אבי בר, עמותה למאבק במחלת AT / צילום: יוסי כהן

אריה וגיל סבן עם אבי בר

בין הרבים שרכשו כרטיסים והגיעו לקחת חלק באירוע: ורדה סבן והבן גיל, עדי לידור, מוקי ורונית שניידמן, יגאלה ודספינה שרמייסטר, יוסי ויליגר, שבזמן האירוע רעייתו בילתה בקורס הכנה ללידה, הגיע מלווה בשתי בנותיו ובחתנו יונתן וגמן, הרצל ומירי חבס, יונה ויזנטל, לאה וצחי שנירר, ענת תמיר, אבי בר, עודד חלף ועוד.

ההימור של שמלצר

רשת מלונות דן, המאמצת את נבחרת הנכים לאולימפיאדת לונדון, אירחה אמש במלון דן פנורמה תל-אביב את אירוע ההצדעה למשלחת הפראלימפית של ישראל רגע לפני היציאה לאולימפיאדת לונדון 2012. בין האורחים שהגיעו לאירוע: אורלי פרומן מנכ"לית משרד התרבות והספורט, ח"כ ישראל חסון, ח"כ משה מטלון, ורד סווייד, אורי שפר ראש מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט, צבי ורשביאק יו"ר הועד האולימפי, עמי הירשטיין מנכ"ל רשת מלונות דן, דני בן אבו יו"ר הוועד הפראלימפי, ד"ר רון בולוטין מנכ"ל הוועד הפראלימפי, עתליה ושלמה מלצר, שנבחר באחרונה לנשיא כבוד של הוועד הפראלימפי. שמלצר הימר שהנבחרת תחזור עם לא פחות מ-6 מדליות זהב.

שלמה שמלצר, עמי הירשטיין, המשלחת הפראלימפית של ישראל ללונדון 2012 / צילום: סיון פרג'
 שלמה שמלצר, עמי הירשטיין, המשלחת הפראלימפית של ישראל ללונדון 2012 / צילום: סיון פרג'

שלמה שמלצר ועמי הירשטיין

הספורטאים באולם אהבו את האופטימיות והריעו לו ממושכות. עוד נכחו: יצחק רייך הבעלים של בגיר, אילן בן דרור הבעלים של פלג ניל (יבואנית ספידו), חיים רייך מנכ"ל בגיר, ראובן וירובניק סמנכ"ל משאבי אנוש באל על, רפי בארי, חן מיכאלי מנכ"ל דן פנורמה תל-אביב, והספורטאים בעבר ובהווה: מוטל'ה שפיגלר, גיורא שפיגל, אייל ברקוביץ', טל ברודי ואישתו תרצה, חיים רביבו, מיקי ברקוביץ', איתן אורבך, יעל ארד, אלכס אברבוך ומיכאל קלגנוב.

אדרי והדילרים

בסינמה סיטי גלילות נערכה אמש הקרנה של סרטו החדש של עודד דוידוף - "הדילרים". הסרט הופק על-ידי מופיבלוס וסרטי יונייטד קינג בתקציב כולל של 6 מיליון שקל. הפרמיירה לסרט נערכה בחמישי האחרון דווקא בירושלים, שכן הסרט צולם בשכונת רמות בעיר, שבה גדלו עודד דוידוף הבמאי ורמי דוידוף, אחיו הקטן, שכתב את התסריט ומשחק בסרט בתפקיד הראשי.

לירון אדרי, עודד דוידוף, הקרנת הסרט ``הדילרים`` / צילום: רפי דלויה
 לירון אדרי, עודד דוידוף, הקרנת הסרט ``הדילרים`` / צילום: רפי דלויה

לירון אדרי ועודד דוידוף

לירון אדרי, מנהלת ההפצה של סרטי יונייטד קינג, ניצחה על יצירת הבאזזז סביב הסרט. במסגרת זו, עוד בטרם הגיע הסרט לאקרנים, הסתובבו ברחבי תל-אביב עשרות דיילות שחילקו למבלים בעיר מצתים וכובעים עם הלוגו של הסרט. הגיעו לצחוק וליהנות: רון חולדאי, משה ופנינה אדרי, רני והילה רהב, הניצב לשעבר אורי בר לב, השף שאול בן-אדרת ורעייתו אורית, שי שטרן, השף עומר מילר, אבי מלר ועוד.

הטאצ' של מורן

דב מורן, שהקים את אם סיסטמס, מודו וקומיגו, תרם באחרונה כ-80 טלפונים סלולריים מתקדמים לילדי עמותת שניר. מדובר בעמותה הפועלת למתן הזדמנות שווה בחינוך ותרבות לילדים ממשפחות מעוטות יכולת. הילדים שהגיעו למשרדו של המארח התרגשו לקבל לידם טלפונים סלולרים מתקדמים עם מסכי טאץ', חבילות גלישה, משחקים ועוד. מורן סיפר לתלמידים על פעילותו בעולם העסקים ובתחום ההיי-טק והמדיה והבטיח להם שאם הם יעבדו קשה כמוהו יוכלו להגיע אפילו רחוק יותר. יו"ר העמותה ואחד ממייסדיה, איש הנדל"ן ניר שמול, נכח אף הוא במפגש והעניק למורן תעודת הערכה על עזרתו ותמיכתו בעמותה.

מימן נרתמת

ביוזמה משותפת של העמותות "תנו לחיות לחיות", "מאחורי דלתות המעבדה" ו"האגודה נגד ניסויים בבעלי חיים" התקיימו לאחרונה בגן מאיר בתל-אביב צילומים מיוחדים לעמוד הפייסבוק "יחד נסגור את חוות מזור".


נועה מימן

בעמוד, הקורא לסגירתה המוחלטת של חוות מזור והעברת הקופים הכלואים בה למקום מבטחים, חברים יותר מ-14 אלף אנשים התומכים במאבק. נועה מימן, בתו של איש העסקים יוסי מימן, מבעלי ערוץ 10, נרתמה אף היא למאבק. מימן הצטלמה בתוך כלוב הנושא את השלט "אל תשלחו אותי למעבדות רעילות". מאות הצילומים יעלו כקולאז' בעמוד הפייסבוק ויועברו לשר להגנת הסביבה, גלעד ארדן.

בלב של לואו

ארגון Israel at Heart ציין במוצ"ש עשור לפעילותו באירוע רב משתתפים בהאנגר 11 בתל-אביב. בראש הארגון שעוסק בעיקר בהסברה ישראלית בתפוצות ובשיגור משלחות של ישראלים למקומות שונים בעולם, עומד איש העסקים היהודי-אמריקני ג'ואי לואו.

הדי גור, ג'ואי לואו, יעקב אילון, עשור לפעילות הארגון Israel at Heart / צילום: אורן כהן
 הדי גור, ג'ואי לואו, יעקב אילון, עשור לפעילות הארגון Israel at Heart / צילום: אורן כהן

הדי גור, ג'ואי לואו ויעקב איילון

בין הנוכחים בערב: ח"כ נחמן שי, יוסי ורדי, איתן רף, יגאל שרייבר, רונית תירוש, ראש אגף הסברה במשרד החוץ גדעון מאיר ואשתו, יו"ר תנועת "יש עתיד" יאיר לפיד, יעקב איילון ורעייתו הדי גור ועוד. על הצד האמנותי היו אחראים עברי לידר, אברהם טל, בית הבובות ולהקת התקווה 6 המקורבים ללואו, שהופיעו בהתנדבות.

מה הסטטוס

Lea Globus מלחיץ לשמוע שיהיה יותר חם ושיהיו הפסקות חשמל יזומות. טוב שברכב לא יכולה להיות תקלה יזומה.