הרפורמה במערך הכבאות: מערך ארצי עם תקציב של מיליארד ש'

ועדת הפנים של הכנסת צפויה לאשר את הרפורמה היום ■ נתניהו: "אנחנו מביאים בפעם הראשונה אחרי עשרים שנה מערך כיבוי ארצי עם מפקד אחד ושתי זרועות - זרוע קרקעית ששודרגה וזרוע אווירית שנבנתה"

רה"מ בנימין נתניהו, שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ הציגו היום (ב') את הרפורמה במערך הכיבוי, במסגרתה יוקם מערך כבאות והצלה ארצי שיחליף את שירותי הכיבוי המקומיים ברשויות המקומיות ותקציב מערך הכיבוי יוגדל למיליארד שקל.

המתווה התקציבי לביצוע הרפורמה גובש על ידי מנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר, ולפיו יוגדל בסיס תקציב מערך הכיבוי, העומד כיום על 700 מיליון שקל בסכום מצטבר של 300 מיליון שקל על פני שש השנים הקרובות, מתוכם מאה מיליון שקל כבר בשנת התקציב הקרובה 2013.

ועדת הפנים של הכנסת צפויה לאשר את הרפורמה היום לקראת הבאתה לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת ביום שני הבא.

"אנחנו מביאים בפעם הראשונה אחרי עשרים שנה מערך כיבוי ארצי עם מפקד אחד ושתי זרועות - זרוע קרקעית ששודרגה וזרוע אווירית שנבנתה", אמר נתניהו. "חלק מהשינויים הללו כבר נכנסו לפעולה ומה שראינו עד היום, למעלה מ-200 שריפות שכובו מאז אותה שריפת כרמל שלא התפתחו לשריפות ענק זו תוצאה של השדרוג שנעשה".

שטייניץ אמר כי "מדינת ישראל מחכה לרפורמה במערך הכבאות 20 שנה, רפורמה שהופכת את זה למערך כבאות אחד ארצי, עם פיקוד אחד, עם יכולת של הנעה ממקום למקום, של שיקולים מרחביים, של יעילות כלל ארצית. הרפורמה גם צריכה מימון והתקציב הזה שאנחנו מדברים עליו היום הולך ישירות למימון הרפורמה ומבטיח שיפור אמיתי במערך הכבאות".