טובעים במידע: מהו מונח החיפוש הפופולרי ביותר ברשת ובסלולר?

נתונים של חברת StartApp הישראלית: פייסבוק הוא מונח החיפוש הפופולרי ביותר דרך הסלולר והטאבלט ■ אובמה יותר פופולרי מרומני בחיפוש ממכשירים ניידים, טמפל ראן יותר מאנגרי בירדס

בתוך שלוש שנים צפויים החיפוש במובייל (סלולר וטאבלטים) לעקוף את החיפוש במחשב האישי ולהגיע עד 2016 לשיעור של 113.4 מיליארד חיפושים בארה"ב לעומת 85.6 מיליארד חיפושים בלבד במחשב האישי. מדובר בשינוי תפיסתי מרחיק לכת אך גם במציאות שהולכת ונרקמת מול עינינו.

חברת StartApp הישראלית, שמציעה פתרון רווחיות למפתחי אפליקציות אנדרואיד על-ידי הטמעת מנוע חיפוש ושותפות מרווחיות הפרסומים במנוע החיפוש, החליטה לבחון את הנושא לעומק. לאחר שרשמה 150 מיליון הורדות של האפליקציה שלה, בחרה StartApp לנתח את אופי החיפושים במובייל לעומת החיפושים במחשב האישי.

הנושא המעניין ביותר הוא אופי השימוש לאורך היום בין המחשב האישי לבין מכשירי הסלולר והטאבלט. על-פי נתוני החברה, מ-6 בבוקר מתחיל החיפוש במחשב האישי לצבור תאוצה לאורך שעות היום. בזמן ארוחת הצהריים (שעה 12) נרשמה ירידה קלה לטובת החיפוש במובייל, כשמשם נרשם שיא החיפוש במחשב האישי בשעה 2 בצהריים. מכאן ואילך, מתחילה ירידה בחיפוש מהמחשב ועלייה רציפה בשימוש במכשירים ניידים.

השיא של הסלולר והטאבלטים מגיע בשעה עשר בלילה, השעה שבה רבים הולכים לישון, ונראה כי כוחם של המכשירים הניידים הוא בשעות המאוחרות של הלילה.

עוד עולה מהנתונים כי מונח החיפוש הפופולרי ביותר דרך המובייל הוא אתר הרשת החברתית פייסבוק. אחריה ברשימה נמצאים גוגל, יו-טיוב, הוטמייל, יאהו, Google Maps, Craigslist, eBay, טוויטר ו-EPSN.

בתור מונח החיפוש הפופולרי ביותר במובייל, פייסבוק זוכה גם לטעויות הקלדה רבות במנועי החיפוש דרך הסלולר והטאבלט. הטעויות הנפוצות ביותר הן: faceboo, faceboock, facebok, facbook ו-fecebook. איטליה ומלזיה, אגב, משתמשות במילת החיפוש "פייסבוק" פי 2 יותר מהממוצע העולמי.

הפופולריות של פייסבוק ניכרת גם בשיעור החיפושים בסלולר: על כל 100 חיפושים למילה "פייסבוק" בסלולר, יש 2.52 חיפושים למילה "טוויטר", 1.02 חיפושים למילה "פינטרסט", 0.38 חיפושים לאינסטגרם ו-0.07 חיפושים ללינקדאין.

הנתונים גם מראים את מידת הפופולריות של אישים ומותגים שונים. כך עולה כי על כל 100 חיפושים אחר שם משפחתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, נרשמים רק 11 חיפושים אחר שם משפחתו של מתחרהו מיט רומני.

כמו כן, בקטגוריית המיילים על כל 100 חיפושים אחר הוטמייל נרשמים 46 חיפושים אחר יאהו ורק 35 חיפושים אחר ג'ימייל. בקטגוריית המשחקים, על כל 100 חיפושים אחר Temple Run, נרשמים רק 67 חיפושים אחרי אנגרי בירדס ו-37 אחרי Draw Something.

עוד עולה מהנתונים כי 40% מהחיפושים במובייל הם מקומיים לעומת 20% בלבד במחשב האישי. כמו כן, אתרים מותאמים סלולרית זוכים לשיעור הקלקות גבוה ב-11.5% לעומת כאלה שאינם מותאמים סלולרית.