"מלך האג"ח": ארה"ב קרובה מאי-פעם למיתון, ה'פד' יפעל

ביל גרוס, המנכ"ל המשותף של קרן האג"ח פימקו, מיישר קו עם קרן המטבע העולמית ועם אנליסטים נוספים מבנקי ההשקעות שחתכו את תחזית הצמיחה של כלכלת ארה"ב

ביל גרוס, המנכ"ל המשותף של קרן האג"ח פימקו, המכונה לעיתים קרובות "מלך האג"ח, אמר כי ארה"ב מתקרבת למיתון יותר מאי פעם וכי גברו הסיכויים שה'פד' יכריז על פעולה מוניטארית נוספת. דבריו של גרוס נאמרים כאשר ברקע גם גולדמן זאקס ודויטשה בנק הורידו את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגדולה בעולם.

כאמור, צוות האנליסטים של בנק ההשקעות גולדמן סאקס, בראשו עומד האנליסט ג'אן האציוס, חתך את הערכותיו המוקדמות לגבי שיעור הצמיחה של ארה"ב ברבעון השני. כעת, מעריכים האנליסטים כי התמ"ג ברבעון השני יצמח ב-1.1%, לעומת הערכתם המוקדמת שעמדה על 1.3%.

ג'וזף לאבורגנה, כלכלן בכיר בדויטשה בנק, הפחית גם הוא את תחזית הצמיחה של כלכלת ארה"ב לרמה של 1% ברבעון השני, לעומת הערכתו המוקדמת שעמדה על 1.4%. בתוך כך, אסתר ג'ורג', יו"ר שלוחת ה'פד' בקנזסס הודיעה אמש כי סביר להניח שכלכלת ארה"ב לא תצמח יותר מ-2% ברבעון השני, כך מדווחת סוכנות "בלומברג".

"ארה"ב קרובה למיתון יותר מאי פעם", כך כתב ביל גרוס בטוויטר שלו אמש. "זאת, בהתחשב בנתוני האבטלה, המכירות הקמעונאיות, ההשקעות ורווחי החברות. אין ספק שה'פד' יפעל", הוא ציין.

נראה כי גרוס והאנליסטים של בנקי ההשקעות מיישרים קו עם קרן המטבע שחתכה אמש את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית. כלכלני הקרן לא חסכו את שבטם גם משיעור הצמיחה של ארה"ב והורידו אותו ב-0.1% ברבעון השני, בטענה כי ארה"ב מתאוששת בקצב מתון למדי והידוק פיסקאלי מחמיר שבו היא נוקטת עשוי להציב סיכונים רבים לכלכלה הגלובלית.

"המומנטום השלילי בכלכלה הגלובלית מגביר את הסבירות לכך שה'פד' ינקוט במדיניות מרחיבה נוספת, אם בצורה של סבב רכישות אג"ח נוסף ואם בצעדים אחרים", מעריך לבורגנה במזכר ששלח למשקיעים.