רייטינג באינטרנט: "גלובס" מוביל את אתרי הכלכלה מדי יום

‎‎בעקבות התפרקות קבוצת‎ MASA ‎יצאו אתרי מיקרוסופט מהמדידה ‏‏■ מאקו ונענע10 צנחו עקב כניסת נהלים שאוסרים על מדידת אתרים תחת אתר אחר

‎‎בסימן ירידה: מאקו ונענע10 צנחו בחודש יוני בעקבות כניסת נהלים חדשים בוועדת המדרוג לגלישה באינטרנט שאוסרים על מדידת אתרים תחת אתר אחר. כך, הופרדו אתר החיפוש נטקס ואתר המוזיקה שירונט מאתר מאקו ואתר המילונים מורפיקס מאתר נענע10. בוועדה רואים בכך מהלך חשוב, שכן זה מסייע להעמיד שיקולים מקצועיים מעל אינטרסים מסחריים של אתר כזה או אחר ולבסס מהלכים אובייקטיביים.

‏‏מדובר במהלך הפוך לימיה הראשונים של מדידת האינטרנט, אז ניסו לנכס לעצמם מספר אתרים מובילים אתרים שבבעלותם, ובדרך זו להגדיל באופן מלאכותי לכאורה את מצבת הגולשים.

לאור כניסת הכללים החדשים, מאקו רשמו ירידה של 17% במספר הגולשים בפועל החודשי ו-28% בממוצע הגולשים היומי. נענע10 רשם ירידה של 14% בחודשי (שהורידה אותו למקום החמישי והקפיצה את תפוז במקום אחד) ו-15% ביומי. עם זאת, מאקו הצליח לשמור על המקום השלישי בדירוג האתרים הישראליים המובילים.

‏שינוי מהותי נוסף שנרשם בחודש יוני הוא יציאתם של האתרים מקבוצת מיקרוסופט מהמדידה. האתרים ‏msn‏, הוטמייל ושירות מסנג'ר הוצאו מהמדידה לאחר התפרקותה של קבוצת ‏MASA‏, שאיגדה בתוכה גם את נענע10 וקידמה אפשרויות פרסום בכל האתרים במקביל כולל בעמוד הבית של פייסבוק.

לאור העובדה שהאתרים מבית מיקרוסופט לא היו חברים בעצמם בוועדה אלא בשל חלקם בקבוצת ‏MASA‏, הם נותרו מחוץ למדידה. במיקרוסופט ישראל טרם החליטו אם להמשיך להימדד תחת הוועדה בהמשך.

‏מלבד מהלכים אלה, כמעט ולא נרשמו שינויים מהותיים במדידה של חודש יוני. מרבית 20 האתרים המובילים לפי המדידה החודשית רשמו ירידה בחודש שעבר, כשרק יד2 (עלייה של 2%), זאפ (עלייה של 3.5%) ו-וואלה שופס (עלייה של כ-14%) הציגו נתונים חיוביים. וואלה שופס נהנה מחודש טוב במיוחד, עם עלייה של כ-23% בממוצע הגולשים היומי וזינוק של 50% בממוצע הדפים הנצפים.

‎‎היורו לא היטיב עם אתרי הספורט

‏‎‎על אף שחודש יוני היה חודש של משחקי יורו 2012, הדבר לא התבטא במיוחד בנתוניהם של אתרי הספורט. למעשה, אתר ספורט5 רשם ירידה בכל הפרמטרים, בעוד אתר ‏one‏ רשם עלייה קלה של 4% במספר הגולשים החודשי וירידה של 2% בממוצע היומי.

‏בזירה הכלכלית ממשיך אתר "גלובס" להוביל בממוצע הגולשים היומי, המדגיש את הגולשים הנאמנים שנכנסים לאתר מדי יום. אתר "גלובס" רשם ביוני ממוצע יומי של 94 אלף גולשים, לעומת 83.6 אלף ל"דה מרקר" ו-33.5 אלף לביזפורטל.

אתר "כלכליסט", שהצטרף למדידה בשבועות האחרונים, עדיין לא פרסם את נתוניו. באשר למספר הגולשים החודשי, אתר "דה מרקר" רשם 614 אלף גולשים, "גלובס" עם 493 אלף וביזפורטל עם 172 אלף.

‏נתוני הוועדה לחודש יוני שופכים גם אור על דפוסי ההתנהגות של הגולשים המוסלמים במגזר הערבי בישראל. האתרים הערביים בישראל אמנם אינם חברים בוועדה, אך מהנתונים עולה כי 80% מגולשי האתרים הערביים גולשים בנוסף בלפחות אחד מ-10 האתרים הישראליים המובילים הנמדדים. המגזר הערבי מהווה 12.4% מכלל הגולשים בישראל מעל גיל 7, ומספרם עומד על כ-632 אלף.

‏מהנתונים עולה כי בעוד ששני המגזרים מגלים את העניין הרב ביותר באתרי חדשות, התחום השני המוביל במגזר הערבי הוא ספורט; ואילו במגזר היהודי מתעניינים יותר בפורומים ובלוגים ובבידור, כשהספורט נמצא רק במקום הרביעי.

גמיוז
 גמיוז