תלתן פארמה קיבלה אישור FDA לניסוי שלב II בארה"ב

החברה כבר מבצעת את הניסוי בישראל, ועתה קיבלה אישור לפרוטוקול ואפשרות להוסיף מרכזי מחקר בארה"ב ■ התרופה פועלת על-ידי ניתוק אספקת הדם של הגידול הסרטני

חברת תלתן פארמה קיבלה אישור FDA לביצוע ניסוי יעילות בתרופה שלה לטיפול בסרטן הלבלב. כך נודע ל"גלובס". החברה כבר מבצעת את הניסוי בישראל, ועתה קיבלה אישור לפרוטוקול ואפשרות להוסיף מרכזי מחקר בארה"ב. בניסוי ישתתפו 80 חולים, שמתוכם גויסו כבר תשעה.

התרופה של תלתן פארמה פועלת על-ידי ניתוק אספקת הדם של הגידול הסרטני. תאים סרטניים, שמתחלקים במהירות, זקוקים לאספקת דם רבה ולכן פגיעה סלקטיבית בכלי הדם המובילים אל הגידול יכולה לעצור את התפתחותו. התרופה של תלתן מורכבת מחמישה חומרים שונים שפועלים כדי לבצע את חסימת כלי הדם באופן מלא. השילוב בין החומרים הללו דרוש כדי שהגידול לא יספיק "להתחכם" לתרופה ולפתח עמידות, טרם ייפגע. כל חומר בנפרד כבר מאושר על-ידי ה-FDA, והניסוי נועד לבדוק את הבטיחות והיעילות של החומרים במשולב.

בשוק קיימות כמה חברות שפועלות באמצעות חסימה או חיסול של כלי הדם המובילים לגידול. המפורסמת ביניהן היא אווסטין של ג'ננטק/רוש, שנמכרה ב-2010 ב-6.9 מיליארד דולר.

תלתן פארמה היא אחת מחברות הפורטפוליו של אינטגרה הולדינגס, חברת אחזקות חדשה של יישום, חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה העברית. אינטגרה נמצאת בתקופה האחרונה בתהליך גיוס הון.