גרמניה מבהירה: ממשלת ספרד היא שתערוב לחילוץ הבנקים

שר האוצר, וולפגנג שובל, מבהיר כי הממשלה הספרדית תהא ערבה להלוואות הבנקים במדינה - במסגרת תוכנית החילוץ שלה ■ "הממשלה היא זו שתהיה אחראית על החזר הכספים"

חדשות רעות לממשלה הספרדית: יום לפני הצפי לאישור חבילת הסיוע של ספרד על ידי הפרלמנט הגרמני, אשר אישורו נחוץ לטובת התוכנית - שכן גרמניה ערבה ליותר מכ-30% מההלוואות שניתנות באירופה לכלכלות "חלשות", ציין שר האוצר הגרמני כי הממשלה הספרדית תיאלץ לערוב להלוואות, ולא המנגנונים הבינלאומיים באירופה.

שר האוצר, וולפגנג שובל, ציין כי הממשלה הספרדית היא זו שתהיה ערבה להלוואת לבנקים - זאת, למרות ההסכמות אליהן הגיעו בכירי האיחוד האירופי לפני כשבועיים בפסגתם בבריסל, לפיהן קרנות החילוץ ביבשת (ה-EFSF וה-ESM) יערבו להלוואות.

מדובר כאמור בחדשות רעות לספרד, שכן הממשלה תיאלץ להגדיל את חובותיה במסגרת העירבון להלוואה - וכך, דירוג האשראי שלה ייפגע, וייפגע בעקיפין בדירוג האג"ח של הבנקים עצמם, אותם היא מעוניינת לחלץ.

"הכסף יועבר לרשות ממשלתית, והממשלה היא זו שתהיה אחראית על החזר הכספים של חבילת החילוץ", אמר שובל בראיון. "בתמורה, הממשלה תתחייב לבצע רפורמות נרחבות במערכת הבנקאות שלה".

עוד נראה, כי הכספים של חבילת החילוץ עבור מערכת הבנקאות הספרדית יגיעו מקרן החילוץ הזמנית של גוש האירו (ה-EFSF) ולא ממנגנון הייצוב הקבועה של האיחוד האירופי (ה-ESM), שכן הקמת קרן זו עדיין לא אושרה.

"לבנקים לא תהיה גישה ישירה לכספי החילוץ", הוסיף שובל. "בשל כך, תוקם רשות ממשלתית שתקבל לידיה את הכסף - והיא זו שתחלק את הכסף בין הבנקים השונים בספרד".