הרשעה ברצח למבצע פיגוע הדריסה בתל-אביב ביום הנכבה

נהג המשאית איסלאם עיסא מכפר קאסם, שביצע את פיגוע הדריסה בתל-אביב ביום הנכבה במאי 2011, הורשע ברצח אביב מורג וכן ב-7 עבירות של ניסיון רצח

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הרשיע הבוקר (ה') את נהג המשאית איסלאם עיסא (23) מכפר קאסם, שביצע את פיגוע הדריסה בתל-אביב ביום הנכבה במאי 2011, ברצח אביב מורג (29) מגבעתיים.

עיסא הורשע גם ב-7 עבירות של ניסיון רצח, ב-4 עבירות של גרימת חבלה ופציעה בנסיבות חמורות ובעבירה של סיכון חיי אדם בנתבי תחבורה.

"עיסא דהר על הכביש עם משאית במשקל 15 טון במהירות כמעט מקסימלית, התנגש ורמס במתכוון, פעם אחר פעם, כלי רכב שניקרו בדרכו - וכל זאת מבלי לבלום את המשאית, מבלי להתעכב ומבלי להושיט עזרה", כתבו השופטים גיליה רביד, גלעד נויטל ומאיר יפרח בפסק דינם.

השופטים דחו את טענת עיסא כי לא הייתה לו כוונה לגרום למותו של מורג וקבעו כי נהיגתו של עיסא, שתוארה לעיל, הייתה כזו של מי שמתכוון ורוצה להמית בני אדם. "מותם של בני אדם היא התוצאה ההגיונית והמסתברת של מעשיו, תוצאה שאין מחלוקת כי עיסא צפה", כתבו השופטים.

ב-15 במאי 2011, בסביבות השעה 9:45, דהר עיסא על הכביש לאורך כ-2 קילומטרים, בציר המוביל מצומת מסובים למחלף קיבוץ גלויות, ופגע במשך דקות ארוכות במספר כלי רכב ובהולכי רגל - עד שפגע באוטובוס ואז נעצר. בהמשך ניסה עיסא להימלט ברגל מהמקום, אולם הוא נעצר בידי עוברי-אורח שלכדו אותו והחזיקו אותו עד להגעת המשטרה.

מותו של מורג ז"ל נקבע במקום. 17 בני אדם נוספים קיבלו טיפול על-ידי כוחות ההצלה שהוזעקו לזירת האירוע.

"רצח כפול"

כחצי שנה אחרי המקרה, ב-1 בנובמבר 2011 התאבד דוד מורג, אביו של אביב מורג, שלא יכול היה לשאת את האובדן.

ממשפחת מורג נמסר בתגובה: "מבחינתנו כמשפחה מדובר ברצח כפול. הרצח של אביב ז"ל בוצע על-ידי מחבל נתעב, שקם בבוקר יום הנכבה כשכל מטרתו היא לרצוח כמה שיותר יהודים רק בגלל שהם יהודים. הרצח של אביב גרם לקריסה של האב דוד ז"ל, שהובילה להתאבדותו כחצי שנה לאחר הרצח. הדם של אביב ושל דודי נמצא על ידיו של הרוצח. אלמלא הרצח של אביב בפיגוע, היינו היום משפחה שלמה ומאושרת".