גם ההתאחדות אישרה: הפועל ת"א עוברת לידיו של חיים רמון

המחלקה המשפטית בהתאחדות אישרה כי ההרשעה הפלילית של הפוליטיקאי אינה מהווה מכשול, המועדון עובר רשמית לרמון שהתחייב לשלם לאלי טביב 17 מיליון ש'

הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות לכדורגל אישרה היום (ה') באופן סופי ורשמי את העברת זכויות הניהול בקבוצת הפועל ת"א מידיו של אלי טביב לחיים רמון. זאת לאחר שבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, בראשותו של השופט בדימוס אורי גורן, נשיא בית הדין החדש, אישר את כשירותו של רמון לרכישת הזכויות, בהתייחס לעבירה הפלילית בה הורשע בעבר.

הסכם העברת הבעלות בהפועל ת"א לרמון, במסגרתו התחייב האחרון להעביר לטביב 12 מיליון שקל עד ליוני 2013, ועוד 5 מיליון שקל במספר פעימות נוספות בשנים הבאות, לא היווה בעיה מבחינת הוועדה להעברת זכויות, לאחר שקיבלה את הערבויות הכספיות לעסקה, עליהן התחייב רמון. הנקודה הבעייתית יותר שעיכבה את התהליך היתה הרשעתו של רמון מלפני חמש שנים, בגין מעשה מגונה.

תקנון ההתאחדות לכדורגל קובע כי אדם בעל הרשעה פלילית, ובתנאי שלא חלפו שבע שנים מיום הרשעתו, אינו יכול לשמש בתפקיד רשמי בהנהלת קבוצת כדורגל. עם זאת, המחלקה המשפטית בהתאחדות קבעה כי העובדה שאין עם ההרשעה של רמון קלון, כפי שגם נקבע בבית המשפט העליון, תאפשר לו לקבל את השליטה בהפועל ת"א.

משמעות ההתפתחות האחרונה היא שהפועל ת"א יכולה להתחיל להאיץ את ההכנות שלה לעונת 2012/13, ולהתחיל לחתום על חוזים, כולל עם שחקני הרכש שכבר סיכמו במועדון אך לא יכלו לחתום עליהם בטרם העברת הזכויות, דוגמת טל בן חיים וזאב חיימוביץ'.

במסגרת התוכנית של רמון, 50% מהמועדון יימכרו לאוהדי הקבוצה תמורת 6 מיליון שקל, בכפוף ליכולת של האוהדים לגייס את הסכום. כל 1.2 מיליון שקל שיצליחו לגייס האוהדים יבטיחו להם 10% מהשליטה באופן מיידי. באחוזי השליטה הנותרים ימשיכו להחזיק רמון ואנשי עסקים שעומדים מאחוריו.