גזפרום תעזור לצ'לסי לעמוד בתקנות הפייננשל פייר-פליי?

ענקית האנרגיה הרוסית חתמה על חסות ראשית עם אלופת אירופה ל-3 עונות; תסייע לצ'לסי לצמצם את ההפסדים שבעונת 2010/11 הסתכמו ב-67 מיליון ליש"ט

ענקית האנרגיה הרוסית גזפרום תהפוך לנותנת חסות של מועדון הכדורגל צ'לסי ב-3 העונות הבאות, עד תום עונת 2014/15. בכך ממשיכה גזפרום את החדירה המאסיבית שלה לכדורגל העולמי: החודש הפכה לאחת מהספונסריות של ליגת האלופות ל-3 העונות הבאות, ובנוסף היא מעניקה בשנים האחרונות חסות ראשית לשאלקה הגרמנית ולזניט סט. פטרסבורג הרוסית.

ההסכם צפוי לסייע לאלופת אירופה במאמצים לעמוד בתקנות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א ולצמצם את ההפסדים התפעוליים הכבדים של המועדון. את עונת 2010/11 סיימה קבוצתו של רומן אברמוביץ' בהפסד של 67.7 מיליון ליש"ט, נתון שלא עומד בתקנות החדשות של אופ"א ומסכן את השתתפות הקבוצה במפעלים האירופיים. למעשה, צ'לסי רשמה הפסדים בכל אחת מהעונות מאז רכש רומן אברמוביץ' את המועדון ב-2003.

גזפרום מוחזקת תחת שליטה של ממשלת רוסיה. היא נחשבת לתאגיד הגז הגדול בעולם. את 2011 סיימה גזפרום עם הכנסות של 158 מיליארד דולר, ורווח נקי של 44 מיליארד דולר. לבעלים של צ'לסי, רומן אברמוביץ', קשר כלכלי הדוק עם גזפרום: בשנת 2005 מכר האוליגרך הרוסי את אחזקותיו בחברת סיבנפט לגזפרום עבור 13.1 מיליארד דולר.

לאחרונה גם חתמה צ'לסי על הסכם חסות עם חברת התעופה האמריקנית דלתא איירליינס. ענקית האלקטרוניקה סמסונג תמשיך להיות הספונסרית הראשית של צ'לסי גם בעונה הבאה.