אושר מיזוג הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין

ועדת השרים לחקיקה אישרה את "ברית המועצות" ■ משרד התקשורת: "השינוי המבני ישמש מנוף לקידום ענף השידורים, לפיתוח התחרות ולהעשרת המסך"

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את "ברית המועצות" - מיזוג הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין - במסגרת הצעת החוק של משרד התקשורת.

"הקמת הרשות מהווה צעד ראשון לקראת הקמת רשות לאומית לתקשורת, שתהיה מופקדת על מערך ההסדרה הן של תחום הבזק והן של תחום השידורים, למעט השידור הציבורי", הובהר היום ממשרד התקשורת, שם מצפים כי "השינוי המבני ישמש מנוף לקידום ענף השידורים, לפיתוח התחרות בו ולהעשרת המסך - והכול לרווחת הצופים".

הקמת המועצה המאוחדת לשידורים מסחריים בטלוויזיה וברדיו נועדה ליצור גוף רגולטורי חדש אחד שירכז תחת כנפיו את סמכויות ההסדרה שמצויות היום בידי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו והמועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין.

הרשות החדשה תהיה מופקדת על ההסדרה הכוללת של תחום השידורים, ושלא כמו היום, תהיה לגוף המסדיר ראייה כוללת של שווקי השידורים המסחריים. זאת בניגוד למצב כיום, לפיו אותה תוכנית יכולה להיות משודרת בערוצים שונים, ולזכות להתייחסות רגולטורים שונה בהתאם לגורם שמפקח עליה.

ממשרד התקשורת נמסר כי לרשות המאוחדת תהיה מועצה שתקבל את מירב העצמאות לצורך מילוי תפקידיה והפעלת סמכויותיה. כן מציינים במשרד התקשורת כי המועצה תונחה על-ידי שיקולים מקצועיים וציבוריים.

בהתייחס לביקורת שהובעה ב"גלובס", לפיה חברות חדשות של הערוצים המסחריים יהיו מעתה כפופים ישירות לממשלה, אמר באחרונה שר התקשורת כחלון בוועידת MAD של "גלובס" כי הרשות תהיה עצמאית. כך אמרו היום גם גורמים במשרד התקשורת.

במסגרת הצעת החוק שעברה היום בוועדת השרים, מוצע לבטל את דמי הזיכיון השנתיים שמשלמים בעלי הזיכיון - מדובר בחיסכון של כ-40 מיליון שקל בשנה להוט ול-yes.