פנייה לראשי ה-BBC: הגדירו את ירושלים כבירת ישראל

באתר ה-BBC האולימפי לא צוינה ירושלים כבירת ישראל ■ שרת התרבות והספורט לימור לבנת ויו"ר אגודת העיתונאים לוחצים על ה-BBC לשנות זאת

המחאה הישראלית נגד רשת הטלוויזיה הבריטית BBC החלה לפני מספר ימים, לאחר שהתברר כי באתר האינטרנט של הרשת שעוקב אחר האולימפיאדה, לא צוינה ירושלים כעיר הבירה של ישראל, וזאת בעוד שבעמוד באתר של פלסטין מצוין כי בירתה היא מזרח ירושלים.

יועץ ראש הממשלה לתקשורת זרה שלח בעקבות הדברים מכתב מחאה חריף לראש משרד ה-BBC בישראל, פול דאנאהר, ובו ציין בין השאר כי הוא "נדהם מהחלטת ה-BBC להפלות את מדינת ישראל באתר האינטרנט האולימפי של הרשת".

עקב כך שינתה רשת BBC את העמוד של ישראל באתר, אלא שהפעם היא הוסיפה כי "מקום מושבה של הממשלה בירושלים, על אף שרוב השגרירויות הזרות נמצאות בתל-אביב".

היום (א') הצטרפה למחאה גם שרת התרבות והספורט, לימור לבנת. השרה שוחחה היום עם אלכס גלעדי, נציג הוועד האולימפי הבינלאומי, וביקשה ממנו לסייע בהפעלת לחץ על ה-BBC.

בתגובה אמר גלעדי כי בכוונתו להעביר את הנושא לטיפולו של מרק אדאמס, ראש מחלקת התקשורת של הוועד האולימפי הבינלאומי, כדי שיפעל מול ה-BBC להתאים את האתר שלהם להגדרות של אתר הוועד האולימפי.

בתוך כך, אגודת העיתונאים בירושלים פנתה גם היא לראשי רשת השידור הבריטית ה-BBC בדרישה להגדיר את ירושלים כבירת ישראל.

יו"ר האגודה, דני זקן, נפגש בשבוע שעבר בלונדון עם כמה מבכירי ה-BBC והעלה את הסוגיה. בין היתר הבהיר זקן למארחיו כי העובדה שירושלים היא בירתה של ישראל אינה ניתנת לערעור, וההתעלמות של ה-BBC מעובדה זו - אין לה שום צידוק.

הבכירים הודיעו כי הפנייה מטופלת בדרגים הבכירים ביותר של השירות.