סין: מדד מנהלי הרכש של HSBC - הגבוה מאז פברואר

עם זאת, המדד לחודש יולי עדיין הציג נתון של 49.5 נקודות - התכווצות בפעילות מזה החודש התשיעי ברציפות ■ בחודש יוני הציג המדד אומדן של 48.2 נקודות

מדד מנהלי הרכש בסין עלה בחודש יולי לרמתו הגבוהה ביותר מאז פברואר 2012 - כך לפי סקר הבנק HSBC, אשר פורסם הבוקר (ג'). לפי נתוני HSBC, עלה מדד מנהלי הרכש (PMI) לרמה של 49.5 נקודות ביולי, לעומת רמה של 48.2 בחודש יוני (לפי אומדן הבנק, ולא האומדן הרשמי של ממשלת סין).

בכך, מתקרב המדד לרף 50 הנקודות - אשר מעליו, מצביע הנתון על התרחבות הכלכלה. העלייה במדד נבעה מזינוק במדד היצוא, שעלה לרמה של 51.2 נקודות - הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2011.

לפי הנתונים הרשמיים של ממשלת סין, נזכיר, מדד מנהלי הרכש של התעשייה במדינה רשם ירידה קלה ל-50.2 נקודות ביוני - לעומת 50.4 נקודות במאי. הנתון אמנם היה גבוה מציפיות הכלכלנים (49.9 נקודות) אולם הוא הנמוך ביותר מתחילת 2012. (לסיפור המלא)

העלייה במדד של HSBC היום, התבססה בעיקר על עליית נתוני ההזמנות החדשות לשיא של 3 חודשים - אולם, בסופו של דבר, מדובר בחודש התשיעי ברציפות בו נרשמה התכווצות במדד (מתחת ל-50 נקודות), אשר מצביעה עדיין על כך שההאטה בסין נמשכת.