ד"ר דניאל מורגנשטרן ישלם לתאגיד המיחזור 90 אלף שקל

זאת בגין הוצאת לשון הרע ■ ביהמ"ש קבע כי מורגנשטרן התבטא באופן שבא לשים את תאגיד המיחזור ללעג ולקלס בעיני הציבור ולא לשם עניין ציבורי גרידא

‎‎בית משפט השלום בירושלים קבע באחרונה כי ד"ר דניאל מורגנשטרן, יועץ כלכלי וסביבתי ומתכנן אורבני, ישלם לתאגיד המיחזור 90 אלף שקל בגין הוצאת לשון הרע.

השופטת מרים ליפשיץ-פריבס קבעה כי מורגנשטרן התבטא באופן שבא לשים את תאגיד המיחזור ללעג ולקלס בעיני הציבור ולא לשם עניין ציבורי גרידא. עוד כתבה השופטת כי מעדותו של מורגנשטרן, כמו גם מפרסומיו, עולה כי הוא פעל ביודעין בפרסומיו נגד התאגיד, על מנת להביא להפסקת פעילותו.

‏באפריל 2006 הגיש תאגיד המיחזור את תביעת הדיבה בסך 355 אלף שקל נגד מורגנשטרן, זאת, בטענה כי פרסם בעיתון "דה-מרקר" מאמר, וכתב כי "איכות הסביבה נותרה יתומה ומבוישת, כי המיחזור לא ממש מעניין: לא את התאגיד, וכאמור אף לא את בעליו"‏‎. ‎‏

עוד כתב מורגנשטרן כי "תאגיד המיחזור עושה כל שבידו להקשות על רשתות השיווק, על המרכולים ומעל לכולם - על ציבור הצרכנים, רק כדי שלא יחזירו את המיכלים הריקים, ובעיקר - שלא יעלה בידם לפדות את תמורתם".

בנוסף, בראיון לרדיו ירושלים אמר מורגנשטרן כי אנשי התאגיד "עושים מעשה נבלה, ואני משתמש בביטוי עדין. הם פשוט גוזלים את כספי הצרכן הדל".

"פגיעה בתדמית"

‏התאגיד טען כי אין אמת בטענות אלה, שיש בהן כדי לגרום לציבור להימנע מלהחזיר מיכלים ריקים, וכן לפגוע בשמו הטוב. לדבריו, עד כה נאספו מעל מיליארד מיכלים ריקים, התאגיד פועל שלא למטרת רווח, וכל כספי הפיקדון מושקעים באיסוף ומיחזור המיכלים הריקים‎.‎‏

‏יו"ר תאגיד המיחזור, נחמה רונן, מסרה: "התבטאויותיו השקריות של מורגנשטרן כלפי התאגיד גרמו לנו נזק רב, פגעו בתדמיתנו וחיבלו בפעילות השוטפת שלנו".

עוד מסרה רונן כי "אנו שמחים על החלטתה של השופטת ומקווים שפסק דין זה יהווה דוגמה לכל אדם המתבטא בצורה פומבית".

התיק נוהל על-ידי משרד גזית רוטנברג, באמצעות עורכי הדין רון גזית וניבה ברג לבנת. ‏‎‎‏