כמה עולה לילה בפנטהאוז בת"א? ובדירת חדר בי-ם?

הטרנדים החמים בשוק הנדל"ן: "לסבלט" - השכרה לתקופה קצרה; ו"גלישת ספות" - בעל הדירה גר איתך ■ ביום א': מוסף נדל"ן מיוחד ונרחב

אתרי האינטרנט ואפליקציות הסלולר המציעים דירות להשכרה לתקופות קצרות הפכו פופולריים מאוד בשנים האחרונות, הן בקרב ישראלים היוצאים לחו"ל, הן בקרב תיירים המבקרים בישראל. הצעירים, שכבר מזמן עברתו את המושג ‏sublet‏, שכירות משנה, ואף הפכו אותו לפועל "לסבלט", מחפשים דירות להשכרה באתרים כמו ‏airbnb.com‏, ו-‏roomorama.com‏ ואפילו ב-‏‎ craigslist.com‎‏, אבל גם באמצעות הרשת החברתית פייסבוק.

נוסף לכך קיימת גם תופעה של החלפת דירות, ללא תשלום, המתבצעת באתרים כגון ‏homeexchange.com‏. אך הטרנד הגלובלי האחרון, "גלישת ספות", מתאפשר חינם באמצעות אתר ‏couchsurfing.com‏, ומספק לתיירים אירוח אותנטי בביתם של מקומיים. כמובן שקיימות סכנות באירוח מהסוגים שהזכרנו, ואף תועדו לא אחת מודעות של אנשים מפוקפקים המציעים את דירתם - אבל יש גם מקרים שבהם כל הצדדים יוצאים מרוצים.

כחלק מהמאמץ לייצר הגנות בתחום הודיעה לאחרונה חברת ‏airbnb‏ - שדירגה את ישראל כעיר השנייה האטרקטיבית בעולם להשכרות קצרות טווח - כי תעניק לבעלי הדירות בישראל אחריות ביטוחית של עד מיליון דולר מפני נזקים. נכון לשבוע שעבר, באתר הוצעו כמעט 2,500 דירות להשכרה בישראל.

‎מחיר ללילה:

■ פנטהאוז בן 3 חדרים באזור נחלת בנימין בתל אביב: 204 דולר

■‏‏ דירת 3 חדרים בשכונת הדר בחיפה: 70 דולר

‏■ דירת חדר במרכז ירושלים: 11 דולר

■‏ בית פרטי בן 5 חדרים על החוף בנתניה: 800 דולר

■‏ בית בן 3 חדרים בעילבון: 79 דולר

■‏ דירת שני חדרים ביפו העתיקה: 135 דולר

■‏ בית ברעננה: 100 דולר

■‏ בית בן 3 חדרים במכמורת: 125 דולר

* מקורות: ‏roomorama.com‏, ‏airbnb.com‏

הכתבה - חלק מפרויקט גדול שיפורסם במוסף נדל"ן מיוחד ונרחב אשר יחולק ביום א' למנויי "גלובס"