כץ: "אבקש להגביר את הפעילות בנמל התעופה בחיפה"

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר היום בטקס העברת ניהול נמל התעופה בחיפה מחיל האוויר לידי רשות שדות התעופה כי הוא יפעל להגברת פעילות התעופה האזרחית לרחבי הארץ בחיפה

"אבקש ממנהלי חברות התעופה הישראליות להגביר פעילות בנמל התעופה בחיפה", כך אמר היום (ג') שר התחבורה, ישראל כץ, בטקס העברת ניהול נמל התעופה בחיפה מחיל האוויר לידי רשות שדות התעופה(רש"ת).

נמל התעופה בחיפה "אוזרח" ומופעל כיום מבצעית על ידי רש"ת, לאחר שבמשך עשרות שנים הופעל על ידי חיל האוויר. כיום לא מתקיימת בו כל פעילות צבאית. במרץ השנה, פקחי טיסה אזרחיים של רש"ת החלו לנהל את התעבורה האווירית בנמל, וביניהם את מגדל הפיקוח ומערך הכבאות, לצד מכלול השירותים לנוסעים ולגופים הפועלים בנמל. כיום משמש הנמל לטיסות פנים ארציות ולטיסות בינלאומיות ליעדים שונים באגן הים התיכון. בשנת 2011 הוא שירת 75 אלף נוסעים בטיסות פנים ארציות, בינלאומיות, מסחריות, פרטיות, מוניות אוויר ובתי ספר לטיסה.

כץ אמר כי יבקש ממנהלי חברות התעופה הישראליות להגביר את הפעילות הן בטיסות לאילת והבן בטיסות ליעדים בינלאומיים קרובים. "זו תהיה ברכה עבור תושבי הצפון ומימוש חזון המהפכה התחבורתית שמשרדי מוביל בשנים האחרונות בים, באוויר וביבשה".

כץ התייחס בדבריו בטקס - בו השתתפו גם יו"ר מועצת רש"ת, עובדיה עלי, ומנכ"ל רש"ת, יעקב גנות, גם לפרויקט הקמת נמל התעופה הבינלאומי בתמנע: "פרויקט הדגל של רש"ת הוא הקמת נמל התעופה רמון (תמנע) ועליכם להסתער על היעד הזה".

יו"ר מועצת רש"ת, עלי, אמר: "מדיניות הממשלה היא לסבסד את כל נושא התעבורה האווירית הפנים ארצית ואת אגרות הנוסעים, כדי לקרב את הפריפריה למרכז. הרשות מממנת זאת ב-250 מיליון שקל כל שנה ממקורות עצמיים. במקומות אחרים יש אגרת נוסע שמכסה את הפעילות השדות הפנים-ארציים. אני רוצה להזכיר שבשנים האחרונות רש"ת משקיעה למעלה מ-4 מיליארד שקל בפיתוח והגדלת התשתיות והקיבולת בנתב"ג, ממקורות עצמיים, כדי לאפשר שירות טוב יותר לנוסעים והבטיח את ביטחון הנוסעים".