ליף: "נתניהו מתעלם מהעובדה שאנשים החלו לשרוף את עצמם"

דפני ליף בגל"צ: "המחאה כאן - והיא בוערת" ■ "נתניהו הוא זה שיצר את הגירעון, אז פתאום הוא רוצה להגדיל אותו כדי לסתום פיות?"

"ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להתעלם ולטאטא מתחת לשטיח את העובדה שאנשים החלו לשרוף את עצמם בגלל מצוקה כלכלית, וזה מדאיג אותי מאוד", כך אומרת דפני ליף, ממובילות המחאה החברתית, בראיון לגלי צה"ל, על רקע כניסתה לתוקף הלילה של הגזירה הראשונה במסגרת חבילת העלאות המסים של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר שטייניץ.

מדובר כמובן בעליית המס על הסיגריות והבירה החל מהלילה, וכן על כוונת הממשלה להעלות את המע"מ ב-1% כבר ביום שני הקרוב.

ליף נשאלה האם הגזזירות האלה מצביעות על כך שהמחאה נכשלה. "להגיד שהמחאה נכשלה זה כמו להגיד שהציבור נכשל", אמרה ליף. "אי-אפשר להגיד שהמחאה לא ברחובות. המחאה כאן - והיא בוערת".

לגבי כוונת הממשלה להגדיל את יעד הגירעון, בין השאר לצורך תקציבים חברתיים לטענת העומד בראשה, אמרה ליף כי "נתניהו הוא זה שהביא בכלל ליצירת הגירעון הזה, וזו לא חוכמה להגיד שמגדילים אותו עכשיו רק כדי לסתום את פיות הציבור. כשיצאנו לרחובות לא רצינו פלסטר, רצינו פתרון לטווח ארוך - והממשלה לא סיפקה אותו. הבעיה האמיתית היא שחושבים כאן רק לטווח קצר".

לדבריה, יש כאן קריסה כלכלית, קריסה של המערכות החברתיות, וצריך תוכנית חדשה. גם אם הממשלה יודעת שהולך להיות משבר או האטה, היא צריכה לתכנן את דרכיה בהגינות. אילו שכבות יישאו את העול, איפה מקצצים, ואיפה אסור לגעת".