הנה כל מה שכדאי לעשות בסופ"ש

קבלו שלל המלצות לסופ"ש ולשבוע הבא: פסטיבלים, הופעות, הצגות, מוזיקה, תערוכות, אמנות ומחול

תיאטרון

משהו למות בשבילו

מה: שנתיים אחרי העלאה כושלת של המחזה "המתאבד" מאת ניקולי ארדמן באנסמבל תיאטרון הרצליה (בבימויו של אורי פסטר), מגיע לבמת תיאטרון חיפה המחזה הנוכחי מאת מוירה בופיני, שהוא עיבוד מחודש לאותו סיפור. שחקני קבוצת הצעירים "החיפאית", תחת שרביט הבימוי של עירד רובינשטיין, מעלים את סיפורו המצחיק-עצוב של סמיון - מובטל החי בעליבות כלכלית ונפשית בדירה מתפוררת עם אשתו וחמותו ומחליט לשים קץ לחייו. השמועה על ההתאבדות הצפויה מתפשטת, וזרם לוביסטים ומבקשי טובת עצמם מנסים לשכנע את סמיון להתאבד למען מטרה נעלה מטעמם. אקטואלי מאי פעם? לא נכחיש זאת.

מתי, איפה וכמה: ראשון עד שלישי (ה-29 עד ה-31 בחודש), 20:30, אולם במה 3 של תיאטרון חיפה. מחיר: 80-150 שקל.

פסטיבל בירה

סמואל אדמס לונג שוט

מה: רגע אחרי העלאת מחירי הבירות בישראל, מגיע לרגל אירועי ט"ו באב יום חגם של מבשלי הבירה הביתית ומתברר שיש הרבה כאלה במחוזותינו. 38 ליתר דיוק (לפחות במסגרת האירוע), שיציגו להנאת הקהל יותר ממאה טעמי בירות בוטיק מעשה ידיהם. את חגיגת האלכוהול הזו מפיקה מבשלת הבירה העולמית סמואל אדמס בשיתוף החברה לפיתוח תיירות בהרצליה, כאשר בסיומה יוענק למבשלי הבירה המצטיינים בקבוק סמואל אדמס אוטופיה: בירה נדירה בעלת אחוז אלכוהול גבוה במיוחד (20%), שיוצרה חמש פעמים בלבד בעשור החולף. כדי שיישאר טעם טוב בפה, בכל המובנים, יסיים את הערב מופע שקיעה של מאור כהן ופיטר רוט.

מתי, איפה וכמה: חמישי הבא (ה-2 באוגוסט), החל מ-18:00 במרינה בהרצליה. הכניסה חופשית.

קלאסי

קונצרט הגאלה של "קשת אילון"

מה: ברביעי הקרוב יתקיים בתל-אביב קונצרט הגאלה השנתי של "קשת אילון" - קורס קיץ בינלאומי לכנרים, שמתקיים בקיבוץ אילון בגליל המערבי. בקונצרט הגאלה יופיעו מורי הקורס, שחלקם כנרים בעלי שם עולמי, יחד עם סולנים והרכבים מצטיינים. תוכנית הערב תכלול יצירות כמו "תפילה לשלום" מאת ג'ון וויליאמס (מתוך פס הקול של הסרט "מינכן" מאת סטיבן ספילברג), חמישיית "דג השמך" מאת שוברט, יצירה שחיבר נגן העוד תייסיר אליאס ועוד.

מתי, איפה וכמה: רביעי (ה-1 באוגוסט), 20:00, בית האופרה, המשכן לאמנויות הבמה, ת"א. מחיר: 300-175 שקל. טלפון להזמנת כרטיסים: 052-3738887. אתר: www.keshetei.org.il.

מוזיקה ברזילאית

אנדרה רודריגז

מה: הגיטריסט הברזילאי אנדרה רודריגז, המתגורר בשנים האחרונות במונטריאול, יופיע במוצ"ש הקרוב בתל-אביב ברסיטל גיטרה סולני. התוכנית תציג את הפסיפס התרבותי של אמריקה הלטינית דרך יצירות מתקופות ומסגנונות שונים - החל מיצירות בעלות השפעות אפריקאיות ועד למוזיקה דרום-אמריקאית מקורית. בין היתר יבצע רודריגז מוזיקה של "גארוטו", מלחין שאת המוזיקה שלו חקר ברמה האקדמית. "גארוטו" הוא שם הבמה של אניבעל אגוסטו סרדיניה, מלחין מהמחצית הראשונה של המאה ה-20, שחיבר יצירות מעניינות לגיטרה סולנית.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (ה-28 בחודש), 20:30, מרכז פליציה בלומנטל למוזיקה, רח' ביאליק 26 ת"א. מחיר: 50-40 שקל.

תערוכה

אברהם אילת בתל-אביב

מה: "זמנים אגורים - אספקלריה של חיזיון", תערוכת יחיד של האמן הוותיק אברהם אילת בגלריה מרחב לאמנות ביפו, מתמקדת בעבודות על נייר. אילת היה מהאמנים הראשונים שחצו את גבולות הז'אנר והתערוכה היא מעין הקדמה לרטרוספקטיבה של צילומיו, שתיפתח בנובמבר הקרוב, בינקו-דאדא. "אילת הוא אמן יחיד מסוגו. בעשור השמיני לחייו הוא פורה ומאתגר, עבודותיו מקרינות הוד ואצילות", כותבת האוצרת, ד"ר קציעה עלון.

מתי, איפה וכמה: א'-ו' 09:00-18:00; שבת בתיאום מראש בטל' 054-5349091. מרחב לאמנות, כיכר קדומים 8, יפו העתיקה. העבודות בתערוכה מוצעות למכירה במחירים הנעים בין 4,000 ל-6,000 שקל. האתר של אברהם אילת: www.eilatart.com

אמנות ציבורית

מתחת להר

מה: פסטיבל "מתחת להר", המתקיים במסגרת עונת התרבות בירושלים, נהנה מההגדרה הפתוחה של "אמנות ציבורית חדשה". הפסטיבל, בניהולו האמנותי של עומר קריגר, מתרחש במספר מוקדים במרכז ירושלים, סביב רחוב יפו, מאחוריו ומצדדיו. האמנות יוצאת למרחב הציבורי ומתערבת בחיי העיר ובחיי היומיום - למשל, בתוכנית אירוח של אמניות יוצרות בעירייה ובמסגרת "העולם הזה", סדרת כתבות אקטואליה שיצרו אמני וידיאו עבור התוכנית "לונדון וקירשנבאום" בערוץ 10.

מתי, איפה וכמה: שני עד שבת (ה-30 בחודש עד ה-4 באוגוסט), ירושלים, מרבית הפעילויות בחינם, חלקן בתשלום סמלי. התוכנית המלאה באתר עונת התרבות בירושלים: www.jerusalemseason.com.

הצדעה

פסטיבל לילות עגנון

מה: תיאטרון החאן הירושלמי ובית עגנון חוברים יחדיו להפקת אירוע ההצדעה/הוקרה למיטב יצירתו של הסופר הדגול ש"י עגנון, במלאת 100 שנה לצאת ספרו הראשון. במשך שלושה ימים יועלו מחזות וקריאות מבוימות, ייצאו סיורים מודרכים באתרים בעיר שהעניקו לו השראה ויתקיימו פאנלים בהשתתפות מומחים מעולם הספרות והתקשורת המקומי בהם חיים באר, צרויה להב, אלון חילו, קובי אריאלי, סיוון רהב-מאיר ושהרה בלאו. את הפסטיבל תפתח העלאה של המחזה "תהילה", בהשתתפות יואב היימן, תמר אלקן ויהויכין פרידלנדר, בבימויה של שיר גולדברג. פירוט מלא של האירועים, המיקומים ולוחות הזמנים באתר הרשמי של תיאטרון החאן www.khan.co.il.

מתי, איפה וכמה: שני עד רביעי (ה-30 בחודש עד ה-1 באוגוסט), תיאטרון החאן בירושלים (רחוב דוד רמז 2). מחיר: 200 שקל.

מופע פסנתר

שלומי שבן במופע 360 מעלות

מה: עוד לא נדמו מצהלות הקהל במופע המרשים שהעלה לצד התזמורת הפילהרמונית הישראלית באמפי קיסריה, וכבר שלומי שבן מנצל את המומנטום ודוהר לפרויקט הבא. מופע פסנתר בארומה קברטית, כאשר הקהל יושב סביב הבמה במעגל שולחנות (360 מעלות), וחווה את השירים באופן אינטימי, כמקובל במועדונים מובילים בכל העולם. בתפריט מיטב שיריו של שבן משלושת אלבומיו, כאשר את התזמורת מחליף פסנתר כנף. לא ששלומי שבן צריך יותר. הישיבה על בסיס מקומות פנויים.

מתי, איפה וכמה: שלישי (ה-31 בחודש), 22:00, מועדון ברבי בת"א. פתיחת דלתות לקהל החל מ-20:30. מחיר: 120 שקל.

לכל המשפחה

פסטיבל קול המוזיקה לילדים

מה: במהלך סוף השבוע הקרוב יתקיים בגליל העליון "פסטיבל קול המוזיקה לילדים ולכל המשפחה", הנערך במקביל לפסטיבל "קול המוזיקה בגליל העליון". מופעי הפסטיבל נערכים באתרים שונים בגליל, כולל בחיק הטבע. מופעים בולטים בפסטיבל הם אלו של ניצה שאול במופע על להקת הביטלס בהשתתפות להקת רוק ורקדנים, ומופע התיאטרון "הזמיר וקיסר סין", המתבסס על סיפורו של הנס-כריסטיאן אנדרסן, בהשתתפות שחקנים ונגנים.

מתי, איפה וכמה: ניצה שאול: שישי (ה-27 בחודש), 18:30, חורשת נווה קרני בטיילת הירדן, מחיר: 50 שקל. הזמיר וקיסר סין": שבת (ה-28 בחודש), 10:00, מתחם "דג על הדן" מול קיבוץ הגושרים, מחיר: 35 שקל. אתר הפסטיבל: www.kol-hamusica.org.il.

מחול

יסמין גודר

מה: יסמין גודר חוזרת לבמה בכבודה ובעצמה (אחרי לידה), ותופיע עם יצירתה "אוהבים אש" לצד הרקדן והיוצר מתן זמיר, שעימו היא משתפת פעולה כבר 12 שנה. המופע עולה באופן חד-פעמי השבוע במסגרת פסטיבל הקיץ מחולוהט במרכז סוזן דלל, ביום ד' הקרוב. בחמישי (2.8), תעלה להקת יסמין במסגרת מחולוהט את המופע "סוף סופה בוא" שנוצר ב-2011.לאחר מכן, תצא הלהקה לסיבוב הופעות ביפן, בקוריאה ובאירופה. בנובמבר תשתתף במסגרת המחול Gender Bender בעיר בולוניה, איטליה ולאחר מכן בפסטיבל הבינלאומי למחול בלובלין, פולין.

מתי, איפה וכמה: "אוהבים אש": רביעי (ה-1 באוגוסט) 21:00. "סוף סופה בוא": חמישי (ה-2 באוגוסט), 21:00, מרכז סוזן דלל. מחיר: 90-110 שקל. להזמנות 03-5105656. www.yasmeengodder.com.

קוסמות

קליוסטרו שובר שיא גינס

מה: מאסטר הקסמים קליוסטרו מתעתד לנפץ את שיא גינס, כשיערוך ביום חמישי הבא את "שיעור הקסמים הגדול ביותר בעולם במקום אחד". בעזרת כ-1,000 ילדים מקייטנת אגד, יקיים קליוסטרו את השיעור בפנימיית כפר גלים שליד חיפה. המאסטר ילמד את הילדים את קסם "הקלף החשמלי", שבו קופץ קלף בודד מתוך חפיסת קלפים, ובסיום השיעור יבצעו כל המשתתפים בבת אחת את הקסם ביחד. בכך, ישבור קליוסטרו את שיא גינס, לאחר שהשיא הקודם נשבר בשנה שעברה על-ידי קוסם סיני שלימד 314 ילדים להעלים מטפחת. אל האירוע יגיעו נציגי גינס כדי להכריז על שבירת השיא.

מתי, כמה ואיפה: חמישי (ה-2 באוגוסט), 08:30-10:30, פנימיית כפר גלים. ניתן להירשם לאירוע בלינק המצורף: www.hakosem.co.il. ההשתתפות חינם!

פסטיבל קיץ

נגב של מוזיקה

מה: החל מה-1 באוגוסט, ישטוף את הנגב גל של מוזיקה ויצירה, בשלל מופעים, פסטיבלים ופעילויות מוזיקליות. את הסדרה יפתח פסטיבל לילות קיץ בחבל יתיר (1-2/8), שבו לצד מופעי מוזיקה איכותיים יפעל שוק איכרים ויתקיימו פעילויות לכל המשפחה. בפסטיבל יופיעו שלישיית צליל מכוון - שם טוב לוי, יצחק קלפטר ושלמה יידוב, שיארחו את אפרים שמיר, ולמחרת (2/8), יופיע ברי סחרוף. בחמישי (2/8), יתקיים הלילה הלבן בבאר-שבע, ובאותו יום ייפתח פסטיבל לילות ירח במדבר - סופ"ש של אווירה מדברית בחאן השיירות. בפסטיבל יופיעו מתי כספי וריקי גל ולמחרת (3/8) יעלה הפרויקט של עידן רייכל.

מתי איפה וכמה: רביעי עד שבת (1-4 באוגוסט), ברחבי הנגב. הזמנת כרטיסים: 08-8663300, באתרים: www.sheffa.co.il, www.misterticket.co.il, ובאתר www.tkts.co.il.