רשת ו-itv יקימו גוף משותף לפיתוח והפקה של פורמטים

שתי החברות התחייבו להשקיע באופן שווה בגוף המשותף, כאשר היעד הוא לפתח ולהפיק כ-5 פורמטים בשנת הפעילות הראשונה

זכיינית ערוץ 2 רשת חתמה על הסכם עקרונות עם תאגיד המדיה הבינלאומי itv להקמת גוף שישקיע בפיתוח והפקה של פורמטים ישראליים. שתי החברות יהיו רשאיות להשתמש בפורמטים ולהפיצם לחברות טלוויזיה אחרות בעולם.

יחד עם זאת, נקבע כי לרשת תהיה הזכות הראשונית בישראל לכלל הפורמטים שיפותחו, ול-itv תהיה זכות ראשונית להפקה מחוץ לישראל.

שתי החברות התחייבו להשקיע באופן שווה בגוף המשותף, כאשר היעד הוא לפתח ולהפיק כ-5 פורמטים בשנת הפעילות הראשונה.
.
על-פי ההסכם, המיזם המשותף ינוהל מישראל המיזם על-ידי שרון גלבאום שפאן, מנהלת הפעילות הבינלאומית של רשת, זאת בשיתוף צמוד עם זרועות itv ובעיקר מול itv STUDIOS בארה"ב.

ברשת מספרים כי כבר עכשיו בוחנות החברות מספר פרויקטים שייכנסו לתהליך פיתוח. מחלקת הפיתוח של רשת תעבוד בשיתוף-פעולה צמוד עם מחלקת הפיתוח של itv STUDIOS על פיתוחם של פורמטים מהז'אנרים השונים, זאת בדגש על תוכניות בידור וריאליטי.

פול בוצ'יירי, מנכ"ל itv studios international and itv studios Americas, יוביל את המיזם מטעם itv. רק באחרונה נבחר בוצ'יירי על-ידי ה"הוליווד רפורטר" לאחד מ-10 האנשים החזקים בתעשיית הריאליטי בהוליווד.

עוד מספרים ברשת כי ההחלטה על הקמת המיזם המשותף היא חלק מהאסטרטגיה של רשת לחדור לשווקים הבינלאומיים ולהרחיב את פעילות התוכן שלה מעבר לערוץ 2.

שרון גלבאום-שפאן מסרה כי "שיתוף-הפעולה הייחודי בין רשת לבין itv הינו ראשון מסוגו בישראל. עם יכולת הפיתוח של רשת ועם המקצוענות הבינלאומית של itv בתחומי ההפקה, ההפצה והשידור, אנו מאמינים במיזם החדש, שייצר הצלחה בינלאומית וייצור הזדמנויות חדשות לחדירה לשווקים חדשים"

פול בוצ'יירי מסר כי "חלק מהותי מהאסטרטגיה של itv היא להרחיב את יכולת ההפקה וההפצה של החברה לטריטוריות נוספות. אני נרגש משיתוף-הפעולה עם רשת, אשר יכלול בנוסף ליכולות היצירתיות המשותפות שלנו לפתח פורמטים חדשים, גם שימוש ביכולות ההפקה של STUDIOS itv פרודקשן וביכולת ההפצה שלנו לשווקים הבינלאומיים".