בובליל: "כשהממשלה רוצה היא יכולה להוריד מחירי הדיור"

נשיא התאחדות בוני הארץ, בתגובה לתוכנית השיווקים החדשה של משרד השיכון: "הממשלה הבינה שהקרקעות שייכות למדינת ישראל ולא לקופת האוצר"

"אני מברך את משרד השיכון ושר השיכון על שיווק הדירות במחיר למשתכן ודיור להשכרה" - כך אמר היום (ה') ניסים בובליל, נשיא התאחדות בוני הארץ, בתגובה לתוכנית השיווקים החדשה של משרד השיכון.

משרד השיכון, נזכיר, הודיע שיתחיל לשווק 4,200 דירות בשיטת מכרז מחיר למשתכן ודיור להשכרה מפוקחת במסגרת המאמצים שלו להביא את בשורת "הדיור בר השגה" למרכזי הביקוש המרכזיים בארץ. על פי משרד השיכון, מחיר השכירות לדירות במסגרת הדיור להשכרה מפוקח יהיה נמוך בכ-20% ממחיר השוק באותו אזור.

בהודעה של משרד השיכון נמסר שהיום החלו מכרזים בשיטת מחיר למשתכן לבניית 3,250 יחידות דיור כמו גם מכרזים לבניית מעל ל-900 דירות שנועדו להשכרה. במכרזים של המחיר למשתכן מציעים משרד הבינוי והשיכון ומנהל מקרקעי ישראל את חלקות הקרקע בהנחה של 50%.

"התוכנית מוכיחה את הדברים שאנחנו אומרים כבר מספר שנים", סיכם בובליל. "אם ממשלת ישראל מחליטה - היא יכולה להוזיל את מחירי הדיור ומחירי השכירות. סוף סוף הממשלה הבינה שהקרקעות שייכות למדינת ישראל ולא לקופת האוצר".