"מעריב": רואים בחומרה את הפעולה האלימה של עובדי ההפצה

העובדים לא חילקו הבוקר את כל חלקי העיתון למנויים ולחנויות ■ ההסתדרות: "כל עוד לא תשב ההנהלה למו"מ על הפיצויים המוגדלים, צפויות פעולות נוספות"

ב"מעריב" תוקפים את החלטת עובדי ההפצה המאוגדים בהסתדרות לשבש את הפצת העיתון הבוקר (ו'). "הנהלת העיתון רואה בחומרה רבה את הפעולה האלימה של עובדי הפצת המנויים, ואת הפגיעה הבוטה שביצעו במקור פרנסתם ובפרי עמלם של מאות עיתונאים ועובדי העיתון", נמסר מהנהלת "מעריב".

עוד מסרו ב"מעריב" כי הם "מתנצלים בפני המנויות והמנויים על עוגמת-הנפש, ונעשה הכול כדי לחדש את ההפצה כסדרה בהקדם האפשרי".

עובדי ההפצה של "מעריב" שיבשו הלילה את העבודה. העובדים לא חילקו את כל חלקי העיתון למנויים ולחנויות, אלא רק את עמודי החדשות. בהסתדרות אומרים כי "כל עוד לא תשב ההנהלה למשא-ומתן בעניין הפיצויים המוגדלים, צפויות פעולות נוספות".

אתמול (ה') איימו עובדי ההפצה של "מעריב" בשיבושים, לאחר שהנהלת העיתון חזרה בה, לדבריהם, מהתחייבותה להסתדרות להעניק לעובדים פיצויים מוגדלים במקרה של פיטורים. החשש בהסתדרות הוא כי "מעריב" יופץ באופן דיגיטלי, והעובדים יישארו ללא פיצוי הולם.

מ"מעריב" נמסר בתגובה כי "טרם התקבלו החלטות אופרטיבית סופיות, וכל מהלך ייעשה תוך כדי התחשבות בעובדים. מכל מקום, זה לא הזמן לאיים על החברה בצעדים אשר עלולים לפגוע בעצם קיומה".

יו"ר איגוד עובדי הדפוס בהסתדרות, דוד גלנוס, שלח מכתב להנהלת "מעריב", בו התריע כי אם ההנהלה לא תחזור לשולחן המשא-ומתן, העובדים יפתחו בשיבושים בעבודה.

950 עובדי מערך ההפצה של "מעריב" מועסקים תחת חברת-הבת של הקבוצה, "גל הפצה". לפני שנה וחצי התאגדו העובדים בהסתדרות, לאחר שנודע להם כי בכוונת הקבוצה לערוך שינויים מבניים במערך ההפצה.

מ"מעריב" נמסר: "לצערנו הרב, חלו הבוקר שיבושים קשים באספקת עיתון 'מעריב', עקב עיצומי עובדי הפצת המנויים. אנו מתנצלים על עוגמת-הנפש וכמובן לא נחייב על עיתון יום שישי. נעשה הכול כדי לחדש את ההפצה כסדרה".

עוד נכתב בהודעה כי המנויים מוזמנים לעיין בגיליון האלקטרוני באתר האינטרנט של "מעריב".