מנכ"ל משרד רה"מ על הקיצוץ והגזירות: "חבילה מאוזנת"

עו"ד הראל לוקר בראיון לגלי צה"ל: "אנחנו ומשרד האוצר עובדים על התוכניות האלה כל הזמן ואנחנו בוחנים כל הזמן את מה שקורה מסביב, בארץ ובעולם, ומגיבים בהתאם. אין כאן שום אבדן עשתונות"

עו"ד הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, התראיין הבוקר (א') בגלי צה"ל בנוגע לתוכנית הכלכלית החדשה (קיצוצים במשרדי הממשלה וגם תוספת מסים).

לוקר אמר כי "הרבה מאוד אנשים ומשפחות לילדים קטנים יחסכו השנה אלפי שקלים למשפחה כתוצאה מצעדים שונים שנקטנו בתחומים כמו בריאות ותקשורת למשל, לכן הנתונים על תוספת הוצאות רבות פשוט לא נכונים".

- ובכל זאת תהיה העלאת מסים על המעמד הבינוני.

"מס יסף זה לא מעמד בינוני. מכוניות מזהמות זה לא מעמד בינוני. אנחנו הולכים להלחם בהון השחור ושוכחים את זה. זה חלק מהותי מהתוכנית שלנו. אנחנו מקדימים מ-2014 את מס המעסיקים. לצד זה אנחנו משאירים את כל השינויים והרפורמות שעשינו, כולל נקודות זיכוי להורים עובדים".

- למה נתניהו נזכר פתאום עכשיו.

"אנחנו ומשרד האוצר עובדים על התוכניות האלה כל הזמן ואנחנו בוחנים כל הזמן את מה שקורה מסביב, בארץ ובעולם, ומגיבים בהתאם. אין כאן שום אבדן עשתונות".

- זה יסתיים בזה או שיהיו עוד גזירות?

"כמו שאמרתי אנחנו בוחנים כל הזמן. כרגע זה מסתיים בזה. זה מתחיל ב-2012 ואנחנו גם דנים במה שיהיה ב-2013. אנחנו מביאים פה חבילה מאוזנת, יש כאן מעין עסקת חבילה. כולם משלמים ומאזנים את התקציב והגרעון. גם הנגיד סטנלי פישר נתן את ברכתו למהלך".