לא רשם הכנסות של 3,700 שקל כי "היה חם וכאבו האצבעות"

מהתירוצים ששמעו מבקרי מס הכנסה בשבוע שעבר במבצע ביקורת בחיפה: "אני מקבל צ'קים ורושם אותם אחרי הרבה זמן בקבלות" ■ ירקן בראשון-לציון השליך את הקופה לרצפה, אסף את השטרות לכיסו וסירב להמשיך את הביקורת

העיקר הכוונה: בעל דוכנים בשוק, שאינו מנהל ספרים, אמר "התכוונתי לנהל ספרים בעתיד". בנוסף, לגנן שעבד בשכונת נווה-שאנן בחיפה "היה חם", ו"כאבו לו האצבעות", ולכן הוא לא רשם הכנסות בסך 3,770 שקל שקיבל מלקוחות.

אלה הם חלק מההסברים ששמעו מבקרי מס הכנסה במהלך מבצע ביקורות שערך משרד השומה חיפה לפני שבוע. במהלך המבצע בוצעו 101 ביקורות בחיפה, טירת הכרמל, קריית חיים, קריית ים, דלית אל-כרמל, עוספיא וקריית אתא. כ-36% מהעסקים שבוקרו לא רשמו תקבולים.

ברשותו של גנן שעבד בשכונת דניה בחיפה נמצאו 4 צ'קים בסך 1,453 שקל שלא נרשמו בספרי החשבונות. "אני מקבל צ'קים ורושם אותם אחרי הרבה זמן בקבלות", הסביר הגנן.

גם האינסטלטור שביצע עבודות באותה שכונה לא רשם הכנסות בסך 35 אלף שקל שקיבל ב-3 החודשים האחרונים. ההסבר שלו: "התכוונתי לרשום את ההכנסות בסוף השנה". התיק הועבר לטיפול פלילי.

גם באזור רחובות נערכה בשבוע שעבר ביקורת. במסגרת המבצע 12 צוותים ערכו ביקורות ב-104 בתי עסק. ב-19% מהעסקים שבוקרו לא נרשמו תקבולים, וב-18% נמצאו ליקויים בניהול ספרים.

במסגרת הביקורת התגלה כי בעליה של חוות סוסים באזור לא רשם תקבולים בסך 9,000 שקל. "כשיבואו לשלם את יתרת החוב, אני אוציא קבלה מרוכזת", הסביר.

בעלת בוטיק באחד המושבים הודתה כי זו "התרשלות שלי שלא רשמתי", לאחר שנמצא כי הכנסות בסך 2,850 שקל לא נרשמו בספרי העסק.

ירקן בראשון-לציון כעס על המבקרים ששאלו מדוע לא נרשמו תשלומים שהתקבלו מלקוחה ומקניית ביקורת מקדימה של המבקרים. הירקן השליך את הקופה לרצפה, אסף את השטרות לכיסו וסירב להמשיך את הביקורת. צוות חוקרים הוזעק למקום, ובסיועם הביקורת נמשכה.