דורון כהן: "מסים פוגעים בצמיחה - אבל חוסר אחריות יותר"

מנכ"ל משרד האוצר, בראיון לגל"צ: "אנחנו לא אוהבים מסים ומשתדלים להימנע מהם - אבל זקוקים לתוספת של 15 מיליארד שקלים ב-2013" ■ "תארו לכם שניכנס למשבר עם גירעון של 5%? אלה מספרים שהם בלתי נסבלים"

"אנו זקוקים לתוספת מסים של 15 מיליארד שקלים ב-2013, וזו החבילה שמוגשת היום לממשלה. אנחנו לא אוהבים מסים ומשתדלים להימנע ממסים - אין ספק שהם פוגעים בצמיחה, אבל גירעון וחוסר אחריות פוגעים עוד יותר בכלכלה ובצמיחה", כך אמר היום (ב') מנכ"ל האוצר דורון כהן, בראיון בגל"צ.

"מצב בו המשק ייראה חסר אחריות - יפגע עוד יותר בצמיחה, בדומה למדינות אחרות בעולם", המשיך.

באשר ל"גזירות" הכלכליות שצפויה לאשר הממשלה היום, הכוללות בין היתר את העלאת המע"מ בכ-1% (4 מיליארד שקל), העלאת מס הכנסה למשתכרים (לפי מדרגות שכר), וכן העברת קיצוץ רוחבי של כ-700 מיליון שקל, ואמר: "הנטל הוא יחסית מינימלי. יש כאן השתתפות נמוכה יחסית של מעסיקים".

"כל הקשור לגביית הרווחים מהעבר - בין אם מדובר בהון השחור או ברווחים הכלואים - לא אמור להשפיע יותר מדי על הצמיחה", המשיך דורון.

"אנחנו מגישים חבילת מסים שתאפשר לממשלה לעמוד ביעד הגירעון", סיכם. "אם אתה נכנס למשבר עם גירעון סביר, הגירעון יגדל באופן נסבל. אבל, תאר לך שניכנס למשבר עם 5% גירעון? אלה מספרים שהם בלתי נסבלים, ולכן צריך להתייחס לחשש בו המשבר יגדיל את הגירעון".