מנהיגי אירופה: "אין זמן לבזבז; נעשה הכל להגן על היבשת"

ז'אן-קלוד יונקר, ראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו, מבהיר כי אירופה נמצאת ב"נקודת מפנה" וכי צעדים לריסון המשבר יתקבלו בקרוב ■ "החלטות משמעותיות יתקבלו בימים הקרובים - אל תטילו ספק בנחישות שלנו"

מנהיגי אירופה יחד עם בכירי הבנק המרכזי האירופי (ECB) נמצאים ב"נקודת מפנה" בכל הקשור לטיפול במשבר החוב, ועליהם להמחיש את מחויבותם לטיפול במשבר כדי להוביל ליציבות ביבשת - כך הבהיר אתמול (א') ז'אן-קלוד יונקר, ראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו, המכהן גם כראש ממשלת לוקסמבורג.

בראיונות לעיתון Sueddeutsche הגרמני וה"לה פיגארו" הצרפתי, ציין יונקר כי מנהיגי אירופה יחליטו בימים הקרובים על חבילת צעדים לטיפול במשבר החוב, וריסון תשואות האג"ח הספרדיות - אשר הרקיעו בשבועיים האחרונים מעל רף ה-7.5%. "אין לנו זמן לבזבז", הבהיר.

לאחר שיו"ר ה-ECB, מריו דרגי, הבהיר כי "יעשה הכל" בכדי לשמור על גוש האירו, ורמז בכך על אפשרות לצעדים מרחיבים נוספים באירופה לרבות רכישות אג"ח ממשלתיות, הבהיר יונקר כי נציגי הבנק האירופי וקרנות החילוץ ידונו יחד בצעדים הנדרשים לטיפול במשבר.

"אין לי ספק שנטמיע בסופו של דבר את ההחלטות מהפסגה האירופאית האחרונה, אולם עלינו להחליט מה לעשות מתי. זה תלוי בהתפתחויות של הימים הקרובים", ציין יונקר. "נעבוד בצמוד לבנק האירופי ונראה תוצאות. אני לא רוצה להגביר את הציפיות, אבל עלי להבהיר - הגענו לנקודת המפנה".

"מדינות גוש האירו הגיעו לנקודה בה עלינו לעשות הכל כדי להגן על היבשת - אל תטילו ספק ביכולת ובנחישות שלנו", סיכם.