ברוורמן: "בחברה פרטית שטייניץ היה מפוטר כבר מזמן"

ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן: "אין גבול לפארסה שנקראת מדיניות שר האוצר; הניהול הכושל של שטייניץ שוב מתפוצץ לנו בפרצוף"

"אין גבול לפארסה שנקראת מדיניות שר האוצר; אם שטייניץ היה מנהל בחברה פרטית הוא היה צריך להחזיר את המפתחות כבר מזמן", כך אמר אתמול (א') ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, על ה"גזירות" הכלכליות שצפויות לעבור היום את אישור הממשלה.

"הניהול הכושל של שטייניץ שוב מתפוצץ לנו בפרצוף. לא זה לא ניהול, זו לא מקצוענות וזה אפילו לא פוליטיקה חכמה זה פשוט ניהול כושל", אמר.

היום, כזכור, צפויה הממשלה לאשר שרשרת "גזירות" לטובת העמידה ביעד הגירעון לשנת 2013 (3% מהתוצר) - הכוללת בין היתר את העלאת המע"מ בכ-1% (4 מיליארד שקל), העלאת מס הכנסה מדורג למשתכרים מעל הממוצע, העלאת מס יסף, ואישור קיצוץ רוחבי של כ-700 מיליון שקל - לטובת עמידה ביעד הגירעון.

"ההחלטה על הקיצוצים מוכיחה עד כמה התקציב הדו שנתי נדון לכישלון מראש וכי לא ניתן לנהל תקציב מדינה שנתיים מראש. התחזיות השגויות הובילו אותנו לגירעון שמנסים לכסות באמצעות גזירות וקיצוצים", המשיך ברוורמן.

"בזמן שקיצוצים בשירותי המדינה כמו בריאות, רווחה ובטחון פנים יחלישו את החלשים עוד יותר, הם גם ימומנו על ידיהם", אמר. "ואילו בחזקים הקיצוצים האלו לא יפגעו שכן אלו ירשו לעצמם לממן שירותי חינוך, בריאות ואבטחה באופן פרטי, וזה המשך ישיר של מדיניות ההפרטה של נתניהו".

"חוסר התכנון, השליפה מהמותן ודיכוי השכבות החלשות הם אלו שמביאים אותנו לידי המשבר בו אנו מצויים", סיכם. "אם מנהל בחברה פרטי היה מנהל את משרדו כמו ששר האוצר מנהל את משרד האוצר כבר מזמן היה עליו להניח את המפתחות".