כנסיית השכל מאחדת כוחות עם התזמורת האנדלוסית אשקלון

כנסיית השכל מעלה בקרוב מופע משותף עם התזמורת האנדלוסית אשקלון ■ יורם חזן: "היה ברור מיד שיש מקום לשיתוף פעולה, למרות שרק בהמשך התברר לנו כמה רחוק כולנו רוצים ללכת עם זה"

"אנחנו עושים מוזיקה ביחד כבר 20 שנה, לאורך כל התקופה הזו לא הפסקנו להקליט ולהופיע, ומה שמניע אותנו זה חיפוש תמידי. זה מה ששומר על הרעב שלנו", כך אמר הבוקר הזמר-יוצר יורם חזן - מנהיג להקת כנסיית השכל, במסיבת עיתונאים שהתקיימה באולם סוזן דלל בתל-אביב, שם עסוקה הלהקה בחזרות האחרונות לקראת מופע משותף עם התזמורת האנדלוסית הים-תיכונית אשקלון.

חזן: "אולי אף פעם לא נמצא מה שאנחנו מחפשים כמוזיקאים, כי אנחנו לא באמת מסוגלים לומר: 'זה הסאונד שחיפשנו כל הזמן', אבל המסע מרתק ובינתיים זה מספיק לנו".

קשה להאמין, אבל השנה מלאו שני עשורים לצאת "דברים בלחש", אלבום הבכורה המופתי של כנסיית השכל, שאותו הפיק מוזיקלית אבי בללי מלהקת נקמת הטרקטור, ולסינגל הראשון מתוכו "אני מאמין".

מופיעים ללא הפסקה

הם היו ארבעה צעירים אלמונים שהגיעו לתל-אביב מהעיירה שדרות, חיו בדוחק בדירה שכורה בדרום העיר וחלמו לעשות מוזיקה. התוצאה הייתה מלנכוליה מזוקקת ומלודיות אווריריות ששילבו אתני ורוק בצורה שלא דמתה לשום דבר ששמעו אז ברדיו המקומי. מאז הספיקה הלהקה להוציא שבעה אלבומים, רובם זכו להצלחה מסחרית גדולה (שהגיעה לשיאה באלבום הכפול והמופע "אוטוביוגרפיה", שבו הקליטו מחדש 26 משיריהם בעיבודים תזמורתיים), תוך שהם מופיעים ללא הפסקה ברחבי הארץ בפורמטים משתנים -ממועדונים אינטימיים עד אירועי ענק בפארקים בליווי תזמורות ומיצגי מולטי-מדיה.

- איך נוצר הקשר עם התזמורת האנדלוסית?

חזן: "רן אלמליח ועמי רייס הפיקו את האלבום האחרון של ריטה, ובמהלך ההקלטות נפגשו עם חברי התזמורת ועם המנהל המוזיקלי תום כהן שהוא כישרון ענק. היה ברור מיד שיש מקום לשיתוף פעולה, למרות שרק בהמשך התברר לנו כמה רחוק כולנו רוצים ללכת עם זה. בימים אלה, במקביל לחזרות למופע החדש לציון עשרים שנות פעילות, אנחנו עובדים גם באולפן על אלבום חדש המיועד לצאת בשנה האזרחית הבאה".

תום כהן: "עבורי זו הגשמת חלום לעבוד עם כנסיית השכל, כי הערצתי אותם עוד כנער. אני זוכר את עצמי רב עם ההורים כשברקע מתנגן הדיסק השלישי שלהם עם העטיפה הצהובה שהפיק קובי אוז".